Consumatorii români şi-au mai schimbat comportamentul având în vedere crizele prin care au trecut în ultimii ani, dar sunt în continuare consumatori care au rămas setaţi pe întrebări precum cât de mult se pot împrumuta sau de ce nu se pot împrumuta mai mult, după cum a explicat Oana Ilaşi, director general adjunct al Băncii Transilvania, în cadrul unei sesiuni de podcast găzduită de Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB).
„Întrebările consumatorilor sunt în general legate de cât de mult pot să se împrumute şi de ce nu se pot împrumuta mai mult. Încă suntem în această etapă, nu am reuşit să o depăşim. Aici ne ajută şi reglementările Băncii Naţionale, care a pus limite. Consumatorii ne întreabă şi de ce nu se pot împrumuta în valută la un nivel suficient de mare, comparabil cu un împrumut pe care l-ar lua în lei, deşi în acest domeniu există experienţele trecute pe care România le-a avut cu împrumuturile în valută. Cu toate acestea, odată cu angajamentul pe care clientul îl face strict legat de contractul de împrumut, am văzut tot mai multă conştientizare faţă de produsele accesorii, cum sunt asigurările”, a explicat Oana Ilaşi.
Ea a mai adăugat că industria bancară, în acest moment, este mai întărită şi incomparabil mult mai dezvoltată faţă de acum 10-15 ani pentru a gestiona situaţiile de criză. Cu toate acestea, Oana Ilaşi consideră că mai este loc de îmbunătăţire.