Bănci și Asigurări

Peste 20.000 de carduri sunt pierdute sau furate anual

24.06.2010, 23:31 36

Între 20.000 şi 30.000 de carduri bancare din cele aproape 12milioane de carduri aflate în circulaţie în România sunt pierdutesau furate în fiecare an, apreciază Adrian Apolzan, director decorporate affairs în cadrul ING Bank şi preşedintele Asociaţiei dePlăţi Electronice din România (APERO).

"Vorbim de ordinul zecilor de mii de carduri pierdute sau furateanual, undeva între 20-30 de mii de carduri. Frecvenţa pierderiloreste legată de anumite momente din an când cardurile sunt utilizatemai des, precum sărbătorile de Crăciun şi Paşte sau perioadele deconcediu", a declarat Apolzan într-o conferinţă de presă.

Băncile au departamente de call-center unde clienţii pot anunţapierderea sau furtul cardului pentru a preveni utilizareaneautorizată a acestuia. În plus, Transfond, operatorul SistemuluiElectronic de Plăţi, şi APERO au lansat o linie de urgenţă undepoate fi anunţată pierderea cardului indiferent de banca emitentă aacestuia. Numărul unic este 021/2273874 (021CARDURI).

În prezent sunt înrolate în acest sistem cinci bănci - BCR, BRD,CEC Bank, Banca Transilvania şi Bancpost -, care deţin peste 60%din numărul cardurilor aflate în circulaţie. Încă patru bănci aufost contactate pentru a participa la proiect, iar ING va intra însistem în maximum două luni, a precizat Apolzan.

Linia de urgenţă carduri a fost lansată ca un proiect-pilot întoamna anului trecut şi a devenit complet funcţională luna aceastadupă ce parametrii stabiliţi iniţial au fost atinşi. În cadrulprogramului-pilot s-a înregistrat o medie de 600-700 de apeluri pelună.

"Se pierd cu siguranţă mai multe carduri decât am identificatnoi pentru că deocamdată ne confruntăm cu o necunoaştere de cătreclienţi a posibilităţii de a apela acest număr", a confirmat RăzvanFaer, şeful departamentului de strategie şi Marketing al Transfond.În acest context, în perioada următoare se va desfăşura o campaniede promovare a acestui serviciu, inclusiv prin reţeaua de sucursalea băncilor participante.

Investiţia iniţială în dezvoltarea serviciului a fost suportatăde Transfond, dar băncile participante trebuie să plătească unabonament fix lunar plus contravaloarea apelurilor efectuate declienţii lor. Gradul de acoperire a portofoliului de carduri arurca de la 60% la peste 80% dacă în sistem ar intra şi celelaltepatru bănci contactate până acum de Transfond.

Ţinta iniţiatorilor proiectului este să ajungă la un grad decuprindere de 80-90% din totalul cardurilor în următorii doiani.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO