Bănci și Asigurări

Radu Topliceanu, director general adjunct al BRD pe retail: Creditele de consum şi ipotecare au în continuare potenţial. Credităm responsabil şi vom continua să rămânem prezenţi pe piaţă. Acţiunile noastre nu sunt ghidate de dorinţa de a câştiga cotă de piaţă

INTERVIU

Radu Topliceanu, director general adjunct al BRD-SocGen pe retail:

Principalul risc este legat de prelungirea pe termen nedefinit a crizei actuale, ceea ce s-ar adăuga la incertitudinile care deja planează asupra sectorului economic atât în România, cât şi la nivel global. Intrarea într-un nou lockdown ar fi dificilă pentru întreaga economie şi, desigur, şi pentru bănci.

Radu Topliceanu, director general adjunct al BRD-SocGen pe retail: Principalul risc este legat de prelungirea pe termen nedefinit a crizei actuale, ceea ce s-ar adăuga la incertitudinile care deja planează asupra sectorului economic atât în România, cât şi la nivel global. Intrarea într-un nou lockdown ar fi dificilă pentru întreaga economie şi, desigur, şi pentru bănci.

Autor: Claudia Medrega

28.10.2020, 19:30 341

♦ „La nivelul BRD, am soluţionat peste 40.000 de cereri de amânare a ratelor, atât prin soluţia proprie, cât şi prin moratoriul-cadru al guvernului. Aproximativ 60% din cererile de amânare au vizat o perioadă de trei luni şi avem concluzii parţiale foarte bune, cvasi-totalitatea solicitanţilor de moratorii pentru astfel de perioade întorcându-se la un comportament normal de plată după expirarea perioadei de amânare“, susţine Radu Topliceanu, director adjunct retail la BRD.

Piaţa persoanelor fizice din Româ­nia rămâne interesantă pentru ban­king, iar produsele de credit, de consum sau ipotecar, au în con­ti­nuare potenţial, BRD-SocGen con­tinuând creditarea retail chiar dacă starea de urgenţă determinată de criza corona­viru­su­lui a determinat o perioadă de de­clin, la nivelul în­tregului sistem, afirmă Radu Topliceanu, director general adjunct al BRD-SocGen, responsabil pentru activitatea de retail.

„BRD nu a oprit, de-a lungul acestei pe­rioade, creditarea retail, chiar dacă starea de urgenţă a determinat o perioadă de declin, la nivelul întregii pieţe. Creditarea a cunoscut o revenire începând cu luna mai, confirmată în iunie, iulie şi august. Am avut o evoluţie pozitivă în această perioadă. Subliniez însă că acţiunile noastre nu au fost şi nu sunt ghidate de dorinţa de a câştiga cotă de piaţă. Credi­tăm responsabil şi vom continua să rămânem foarte prezenţi pe piaţă. De curând, am în­ceput creditarea în cadrul programului „Noua Casă“, un complement binevenit pentru oferta proprie a BRD, oferind astfel o gamă completă de produse ipotecare“, a declarat directorul general adjunct al BRD într-un interviu acordat ZF.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO