Bănci și Asigurări

Raiffeisen administrează 480 mil. euro pentru clienţii cu venituri lunare de peste 2.000 de euro

Raiffeisen administrează 480 mil. euro pentru clienţii cu venituri lunare de peste 2.000 de euro

Vladimir Kalinov: Aceşti clienţi sunt primii care îşi revin după o criză economică

Autor: Ciprian Botea

14.04.2011, 23:54 96

Raiffeisen Bank, a treia bancă după active, administreazălichidităţi de 480 de milioane de euro pentru 20.000 de clienţi cuvenituri de peste 2.000 de euro lunar, incluşi în programul"Pre­mium banking".

"În mod normal, aceşti clienţi sunt primii care îşi revin dupăo criză economică. Ambiţia noastră este să ajungem la peste 40.000de clienţi în următorul an şi jumătate", a declarat VladimirKalinov, vicepreşedinte exe­cutiv responsabil cu retailul în cadrulRaiffeisen.

În 2009 Raiffeisen şi-a restructurat serviciile de privatebanking, creând două segmente. Clienţii cu lichidităţi de peste100.000 de euro au fost incluşi în segmentul de private banking,bene­ficiind de bancher personal şi consul­tanţă pentru investiţii,în timp ce clienţii cu lichidităţi între 15.000 de euro şi 100.000de euro, ori un venit lunar de cel puţin 1.000 de euro, au fostincluşi în serviciul Premium Banking.

Prin acest serviciu clienţii primesc servicii prefe­renţiale,având de aseme­nea un ban­cher dedicat şi birouri speciale încadrul a 71 din unităţile băncii. Nu­mărul clienţilor de "Premiumbanking" a crescut de aproape patru ori din 2009, iar bancaţinteşte o dublare a porto­fo­liului până în 2012. Clienţii-ţintăpe acest segment sunt persoanele cu profesii liberale (medici,profesori, avo­caţi), dar şi cei care ocupă poziţii de managementîn companiile mari. O pondere impor­-­ta­n­tă în rândul acestorcli­enţi o au per­soanele între 25 şi 55 de ani din oraşele cupeste 100.000 de locuitori, potrivit profilului identi­ficat debancă. Cei mai mulţi clienţi se află în Capitală.

"Sunt oameni ocupaţi, care nu au timp să-şi managerieze baniiproprii şi aici intervine bancherul personal care le oferă soluţiide investiţii", a precizat Kalinov.

Cea mai mare parte a sumelor atrase de la clienţii premium suntin­vestite în depozite şi fonduri de ad­minis­trare a activelor,dar şi în produse de trezorerie. Aceşti clienţi sunt de­serviţiprintr-o reţea de 71 de agenţii din cele peste 540 de unităţi alebăncii. Banca a deschis şi patru centre de pre­mium banking, laPiteşti, Braşov, Con­stanţa şi în Bucureşti.

Kalinov estimează la peste 100.000 de clienţi potenţialulacestei pieţe. Tot mai multe bănci au pus ochii în ultima perioadăpe acest segment de piaţă, clienţii cu venituri peste medie fiindvă­zuţi ca o sursă de comisioane în schim­bul unor serviciisuplimentare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO