Bănci și Asigurări

Scăderea afacerilor Groupama a accelerat în S1

Scăderea afacerilor Groupama a accelerat în S1

Foto Marius Smadu

Autor: Ciprian Botea

05.08.2011, 00:03 472

Groupama, a patra companie din piaţa asigurărilor, a subscris înprimele şase luni prime brute de 84 mil. euro, în scădere cu 12%comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, din cauzavânzărilor slabe de poliţe auto.

Afacerile asigurătorului s-au deteriorat mai rapid decât înprimul semestru din 2010, când veniturile din prime scăzuseră cu9%. În schimb, compania a reuşit să treacă pe profit după doi anide pierderi.

"Subscrierile din asigurări generale au coborât cu 13% înaceastă perioadă din cauza declinului înregistrat de vânzările depoliţe auto (-23,6%) pe o piaţă extrem de competitivă", scriegrupul francez în rapor­tul semestrial. Francezii au intrat pepiaţă în 2007, când au cumpărat cu 100 mil. euro compania BTAsigurări, iar în primă­va­ra lui 2008 au preluat şi Asiban încadrul unei tranzacţii record de 350 mil. euro. Brandul franceziloreste însă pe piaţă de numai doi ani, cele două companiiachiziţionate fuzionând de-abia în 2009 sub numele Groupama.

Compania se află încă în perioada de investiţii, franceziiînregistrând în ultimii doi ani pierderi din operaţiunile dinRomânia. Rezultatul negativ s-a ridicat la 50 mil. lei (circa 12mil. euro) în 2010.

În primele şase luni din 2011 compania locală a avut însă ocontribuţie pozitivă de

1 mil. euro la profitul net al grupului după ce în perioadacorespunzătoare din 2010 se înregistrase o contribuţie negativă de4 mil. euro. Asigurătorul a reuşit să-şi îmbunătă­ţeascăindicatorul de profit în condiţiile în care rata combinată (carearată raportul dintre cheltuielile cu despăgubirile plus celeoperaţionale şi veniturile din poliţe) a scăzut de la 110% anultrecut la circa 105% în primele şase luni din 2011.

Francezii mai notează în raport o evoluţie pozitivă a vânzărilorde poliţe de asigurare a locuinţelor, creşterea faţă de perioadaianuarie-iunie 2010 fiind de 167%.

"Asigurările property au crescut puternic după lansarea unui nouprodus. Poliţele de viaţă şi sănătate au fost stabile pe o piaţăafectată de vânzările scăzute de credite noi."

Asigurările property au fost unul dintre cele mai dinamicesegmente de piaţă în ultimul an şi jumătate, vânzările accelerânddupă ce asigurările obligatorii (PAD) au început să fie emise îniulie 2010. Primele brute subscrise din poliţe property au crescutcu 23% în primele trei luni din 2011, la 327 mil. lei, potrivitCSA.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO