Bănci și Asigurări

Seful Allianz-Tiriac: 2007 a fost cel mai dificil an pentru mine de cand sunt in asigurari

Seful Allianz-Tiriac: 2007 a fost cel mai dificil an pentru mine de cand sunt in asigurari

Cristian Constantinescu spune ca introducerea fransizei este singura metoda de a reduce daunalitatea mare pe asigurari auto

06.12.2007, 19:10 145

Introducerea fransizei obligatorii la politele de asigurare auto Casco de catre Allianz-Tiriac in urma cu un an a determinat pierderi "masive" de clienti, afirma Cristian Constantinescu, directorul general al companiei.
Asiguratorul si-a schimbat la mijlocul anului trecut strategia pe asigurari auto, prin stabilirea unor tarife personalizate in functie de criterii ca varsta soferului, mediul in care locuieste (urban sau rural), starea civila, ocupatia si altele, iar la inceputul lui decembrie 2006 a introdus si fransize de maximum 3% din suma asigurata. Fransiza este partea din paguba suportata de client in cazul producerii riscului asigurat.
"Cele mai mari neplaceri exprimate de clienti erau legate de fransiza obligatorie. Este vorba atat de persoane fizice, cat si de banci sau companii de leasing, care nu aveau nimic de pierdut din aceasta fransiza. Am tinut fransiza noua luni, am pierdut masiv si nu am fost urmati de alte companii din piata, asa ca am inceput sa vindem din nou si produsul fara fransiza", explica seful celei mai mari companii de asigurari de pe piata.
El spune ca in aceste noua luni a existat o perioada cand rata reinnoirii de polite Casco a coborat la 60%, deci compania pierdea 40% din clientii existenti, "ceea ce este enorm", afirma Constantinescu. Rezultate pozitive in ceea ce priveste reducerea daunalitatii s-au inregistrat pe partea de asigurari RCA.
Schimbarea strategiei pe asigurari auto a vizat reducerea pierderilor din acest segment, estimate pentru acest an la 2 mil. euro. De altfel, pierderi din aceste polite inregistreaza nu doar Allianz-Tiriac, ci intreaga piata a asigurarilor.
La Allianz-Tiriac, rata bruta a daunei (inclusiv sumele platite de reasiguratori) este 80% pe asigurari Casco si 83% pe asigurari de raspundere civila auto obligatorii. Potrivit lui Constantinescu, pentru a functiona fara pierderi si cu profit zero pe acest segment, rata daunei trebuie redusa la 77% pe Casco si 70% pe RCA.
Seful Allianz-Tiriac afirma ca introducerea fransizei la asigurarile Casco este singura metoda de a reduce daunalitatea foarte mare de pe acest segment, in conditiile in care mai mult de jumatate din daune au valori reduse, de sub 700 de euro. "Majoritatea daunelor sunt de valori mici, dar pentru o societate de asigurari costurile de administrare a unui dosar de dauna cu valoare mica si a unuia cu valoare mare sunt aceleasi. Daca am introduce o fransiza de 0,5%, circa 11% din daune ar disparea", explica Constantinescu. In acelasi timp, spune el, si clientul ar avea un avantaj, prima platita de acesta urmand sa scada cu circa 10%.
Constantinescu afirma ca 2007 a fost cel mai greu an pentru el, de cand activeaza in industria asigurarilor, din cauza schimbarii modelului de business al Allianz-Tiriac.
"Am decis sa ne transformam dintr-o companie clar orientata pe produs intr-o companie orientata spre client. Am infiintat un departament de management al relatiilor cu clientii, care este direct sub coordonarea mea si care, impreuna cu departamentul de marketing, trebuie sa-mi spuna ce isi doresc clientii. Aceste departamente au devenit piesa centrala a businessului", spune seful companiei de asigurari. Directorul de CRM (client relations management) al companiei este Mirela Dimofte, seful departamentului de marketing este Andreea Poida, iar ambele departamente sunt conduse de Adrian Moanta, director de management al relatiilor cu clientii si marketing.
Un alt proiect major al sefului Allianz-Tiriac este infiintarea unui departament de lichidare a daunelor, care va functiona de anul viitor, obiectivul urmarit de companie fiind reducerea cheltuielilor de administrare a daunelor, scaderea timpului de plata a banilor catre clienti si un control mai bun al procesului de constatare. In prezent, daunele sunt lichidate de fiecare departament in parte (de asigurari auto, property si altele). "Practic, constatatorii vor ramane doar cu partea de constatare a daunelor, iar lichidarea va fi facuta de o alta persoana. Este principiul celor patru ochi, ne va permite sa controlam mult mai bine intregul proces. Targetul nostru este ca in primele trei luni sa reducem la jumatate timpul de lichidare a daunelor, adica la aproximativ 15 zile in prima faza, dupa care sa il scadem la 7-10 zile in urmatoarele 12 luni", spune seful Allianz-Tiriac.
De asemenea, spune el, fiecare dosar de dauna va exista si in format electronic, ceea ce va permite urmarirea continua a indicatorilor de performanta. Constantinescu estimeaza ca infiintarea acestui departament va reduce cheltuielile de administrare a dosarelor de dauna cu 15-20 de milioane de euro pe an, ceea ce i-a permis asiguratorului sa scada tarifele la asigurarile auto.
"Dupa ce am estimat reducerea de costuri pe care o vom obtine prin controlul mult mai serios al daunelor, am ajuns la concluzia ca putem sa mergem mai jos cu tarifele, deci le-am scazut in medie cu 20% la inceputul lunii noiembrie", spune seful Allianz-Tiriac.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO