Bănci și Asigurări

Sondaj: 53% dintre români sunt mai motivaţi să facă economii din cauza inflaţiei şi a invaziei din Ucraina, iar 36% economisesc mai mult decât în 2021

Sondaj: 53% dintre români sunt mai motivaţi să facă...

Autor: Roxana Rosu

08.12.2022, 11:23 176

Şapte din zece români spun că îngrijorarea cu privire la creşterea inflaţiei sau a ratelor la bancă îi motivează să îşi îmbunătăţească cultura financiară, în timp ce 36% dintre consumatori (faţă de 32% media europeană) spun că economisesc mai mult decât o făceau în urmă cu 12 luni, pentru a se asigura că au rezerve financiare în cazul unei perturbări economice, arată un sondaj realizat de Intrum, companie de credit management şi recuperare de creanţe.

Alţi 34% dintre respondenţi consideră că, deşi au primit suficientă educaţie financiară, au nevoie de sfaturi cu privire la aspectele financiare mai complexe, faţă de doar 24% dintre respondenţi care sunt încrezători în cunoştinţele lor financiare.

“Incertitudinea economi­că şi geopolitică are un impact semnificativ asupra bunăstării consumatorilor. Mai mult de 55% dintre aceştia afirmă că, îngrijorările legate de o posibilă recesiune îi determină să economisească mai mult decât media europeană de 45%. Această situaţie duce la schimbări de comportament, deoarece 70% dintre respondenţi declară că îşi simplifică activitatea socială pentru a reduce cheltuielile. Aceste decizii reflectă o conştientizare a românilor asupra importanţei înţelegerii fluxului economic. Crearea unor fonduri de economii, dar şi educaţia financiară manifestată şi în consumul sustenabil, reprezintă un obiectiv important pentru consumatorii români,” a declarat Cătălin Neagu, Managing Director Intrum România.

De asemenea, creşterea costului vieţii i-a influenţat pe 71% dintre respondenţi să fie mai conştienţi asupra cheltuielilor pe care le fac pentru lucruri de care nu au nevoie (exemplu abonamente digitale).

Raportul reflectă o situaţie inegală în rândul consumatorilor români, în ceea ce priveşte educaţia financiară.

Astfel, jumătate dintre consumatorii români cu o educaţie financiară precară se aşteaptă să nu plătească o factură de utilităţi cel puţin o dată în următoarele 12 luni, comparativ cu doar 29% dintre cei cu o educaţie financiară bună.

Conştienţi de importanţa înţelegerii termenilor financiari, părinţii sunt dornici să îşi ajute copiii, astfel două treimi (69%) spun că sunt dispuşi să petreacă timp ajutându-i să înţeleagă  principiile managementului financiar.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO