Bănci și Asigurări

Ţiriac Leasing reia finanţările pentru dealeri auto din afara grupului

Ţiriac Leasing reia finanţările pentru dealeri auto din afara grupului

Mircea Dihel, CEO al Ţiriac Leasing: În ultimul an, finanţarea a fost susţinută doar din fonduri proprii, adresându-se exclusiv dealerilor din grup. Începând cu 15 iunie, finanţarea a fost reluată pentru toţi dealerii autorizaţi.

08.07.2010, 23:26 224

Ţiriac Leasing, companie care înainte de criză se număra printreprimele zece de pe piaţa de profil, a reluat colaborarea cudealerii auto din afara grupului Ţiriac, după ce timp de un anaceasta a fost întreruptă.

Parteneriatele cu dealeri auto pentru finanţarea clienţiloracestora reprezintă cea mai importantă sursă de afaceri pentrucompaniile de leasing.

"Practic, activitatea de finanţare a Ţiriac Leasing nu a fostîntreruptă niciodată. Diferenţa a constat în faptul că, în ultimulan, finanţarea a fost susţinută doar din fonduri proprii,adresându-se exclusiv dealerilor din grup. Începând cu 15 iunie,odată cu renegocierea şi agrearea condiţiilor pentru noile linii decredit, finanţarea a fost reluată pentru toţi dealerii autorizaţi",a declarat Mircea Dihel, directorul general al Ţiriac Leasing.

Compania nu şi-a publicat rezultatele financiare în ultimul an.Piaţa de leasing a înregistrat o scădere dramatică, de peste 70% în2009, coborând la nivelul de 1,3 mld. euro, faţă de 4,8 mld. euroîn anul anterior, din cauza prăbuşirii vânzării de maşini. Înprimul trimestru din acest an piaţa de leasing şi-a continuatscăderea, înregistrând un minus de 32%. Tot mai mulţi managericonsideră că piaţa de leasing va ajunge anul acesta sub nivelul din2009.

"2009 a fost un an de reaşezare a businessului pe noilecoordonate de piaţă, dictate de situaţia macro-economică sensibilăpe care o traversăm cu toţii. Activitatea principală s-a axat perecuperarea creanţelor şi revânzarea maşinilor recuperate,portofoliul actual fiind acum stabil. Nu este uşor să activezi înleasing în această perioadă. Trebuie să găseşti echilibrul perfectîntre nevoile tale, ca şi companie, şi nevoile clientului care seconfruntă cu incapacitatea de a-şi mai susţine ratele", explicăDihel, care a preluat conducerea Ţiriac Leasing în aprilie anultrecut, după ce a fost CEO al OTP Leasing.

De la debutul crizei, firmele de leasing au recuperat zeci demii de bunuri, în special maşini, de la clienţi care nu şi-au maiputut plăti ratele. În prezent, pe site-ul Ţiriac Leasing suntprezentate doar 31 de bunuri recuperate, dar în noiembrie anultrecut numărul acestora depăşea 270. În portofoliul Ţiriac Leasings-a aflat cel mai scump autoturism recuperat pe piaţa locală, unRolls Royce Phantom Cabriolet la preţul de 288.000 de euro.

"În cazul lichidizării maşinilor recuperate, avem un avantajmajor, beneficiind de logistica şi experienţa colegilor de laŢiriac AutoRulate. Împreună cu aceştia, am găsit o cale reciprocavantajoasă de a derula un parteneriat pentru vinderea maşinilorrecuperate. Piaţa de desfacere este internă."

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO