Turcii de la Credit Europe Bank şi MasterCard, una dintre cele trei mari companii globale de carduri, au adus pe piaţa locală una dintre cele mai noi tehnologii din domeniul instrumentelor de plată - cardul de debit cu display care încorporează dispozitivul de generare de parole pentru tranzacţii bancare prin internet.
Credit Europe, o bancă de talie medie controlată de grupul financiar deţinut de miliardarul turc Husnu Ozyegin, are o ţintă de vânzări de 10.000 de astfel de carduri.
Tehnologia furnizată de compania elveţiană NagraID Security permite adăugarea pe acest tip de card a unor facilităţi suplimentare precum afişarea soldului contului de card, totalul punctelor de loialitate acumulate, lista tranzacţiilor recente, actualizarea limitei de credit/cheltuială şi suma tranzacţiei curente.
Noua generaţie de carduri MasterCard a fost lansată în vara lui 2010, piaţa-pilot fiind Turcia - una dintre cele mai dinamice din lume. Varianta cu display a cardurilor de credit a început să fie testată tot în 2010 în Taiwan.
Astfel de produse de avangardă le permit băncilor mai mici să se diferenţieze faţă de jucătorii de top care absorb mai greu investiţiile pe care le antrenează un portofoliu mare de clienţi.
Pentru reducerea costurilor, majoritatea băncilor încearcă să transfere pe internet o mare parte din operaţiunile standard precum plăţile sau constituirea de depozite. Credit Europe oferă până la sfârşitul anului un bonus de dobândă de un punct procentual la depozitele în lei constituite online, respectiv jumătate de punct la valută.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels