Bănci și Asigurări

UniCredit a raportat un profit consolidat de 21 milioane de euro în România în primele trei luni din an, cu 16% mai mare decât în 2016

UniCredit a raportat un profit consolidat de 21 milioane...

Autor: Anelis Baciu

11.05.2017, 10:54 296

Grupul italian UniCredit a înregistrat un profit consolidat de 21 milioane de euro în primul trimestru al acestui an din operaţiunile locale, în creştere cu 16,1% faţă de aceeaşi periodă a anului trecut, potrivit unui raport publicat astăzi la Milano. Creşterea profitului a fost determinată de avansul stocului de credite şi a venitului operaţional. La finalul lunii martie UniCredit avea în România un stoc de credite în valoare de 5,4 miliarde de euro, în creştere cu peste 8% comparativ cu luna martie a anului trecut. Pe de altă parte, depozitele atrase de la clienţi au urcat cu 18%, până la 4,7 miliarde de euro.

 Venitul operaţional raportat de UniCredit în intervalul ianuarie-martie a acestui an a crescut cu circa 6%, până la 92 milioane de euro, în timp ce cheltuielile au avansat cu 6,4% până la 41 milioane de euro. Rezultatul operaţional s-a situat astfel la 51 milioane de euro, cu 6% mai mare decât în primele trei luni din 2016.

UniCredit controlează pe piaţa locală UniCredit Bank, a cincea bancă din sistem, UniCredit Consumer Financing, UniCredit Leasing, UniCredit Insurance Broker, UniCredit Leasing Fleet Management, Pioneer Asset Management şi UniCredit Business Integrated Solutions.

La nivel de grup, în toate ţările în care operează, UniCredit a raportat pentru primul trimestru al acestui an un profit net de 907 milioane de euro, dublu faţă de aceeaşi periodă a anului trecut.

„UniCredit a avut un prim trimestru încurajator, toate liniile principale de afaceri  având o contribuţie pozitivă la rezultatele grupului. Veniturile au ajuns la 4,8 miliarde, o creştere de aproape 12% în trimestru şi de 3% la an.

Profitul net de 907 milioane a crescut semnificativ, fiind  cu 40% mai mare faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Aceste rezultate ilustrează faptul că implementare strategiei „Transform 2019” contribuie deja activ la performanţa UniCredit. Accentul nostru puternic pe costuri s-a păstrat, costurile sunt în scădere cu 1,5% faţă de trimestru al anului trecut. Calitatea activelor sa îmbunătăţit.

Vedem deja rezultate timpurii, dar tangibile ale strategiei Transform 2019 şi sunt mândru de toată echipa din cadrul Grupului pentru că s-a concentrat pe executarea şi livrarea planului”, a declarat Jean Pierre Mustier, CEO al UniCredit. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO