Bănci și Asigurări

UniCredit Leasing: Masinile recuperate se vand in pierdere

29.06.2009, 00:00 2685

Miile de masini recuperate de firmele de leasing de la clientii care nu si-au mai putut plati ratele se revand greu si, de obicei, in pierdere, afirma Dan Constantinescu, directorul executiv de vanzari al UniCredit Leasing Corporation, cea mai mare companie de pe piata de profil.

"Nu se vand usor masinile recuperate, dureaza destul de mult, macar o luna-doua si, oricum, se vand in pierdere. Pana acum nu am avut niciun contract de acest fel pe care sa-l fi inchis macar pe zero", spune Constantinescu.
Potrivit unor estimari, numarul masinilor recuperate din ultimul trimestru al anului trecut pana in prezent a depasit 10.000 de unitati. Clientii care isi returneaza masina firmei de leasing pierd atat avansul, cat si ratele platite pana in acel moment.
"Masinile recuperate au crescut comparativ cu anul trecut foarte mult, dar cifrele care s-au vehiculat mi se par putin mari, mai mari decat realitatea, mai ales prin prisma experientei noastre. Zece mii de masini mi se pare foarte mult. Noi in primul trimestru am recuperat 150 de masini, deci proportia vorbeste de la sine", explica directorul executiv al UniCredit Leasing.
Dealerii auto considera ca numarul mare de masini scos la vanzare de companiile de leasing ar putea influenta preturile de pe piata second-hand, in sensul scaderii lor, in special in a doua jumatate a anului, cand companiile de leasing vor incerca sa scape de stocurile adunate.
Pe langa numarul mare de bunuri recuperate de la clienti, firmele de leasing se confrunta cu o scadere semnificativa a afacerilor.
In primele trei luni din acest an piata de leasing a coborat cu 75%, pana la aproximativ 360 de milioane de euro, in principal din cauza scaderii pietei auto.
Declinul acestei piete vine dupa ce in ultimii ani cresterile au fost de 40-60% anual, cu exceptia lui 2008, cand a avut loc prima scadere a afacerilor companiilor de leasing, de 3%, pana la 4,8 miliarde de euro.
"Cresterile din anii trecuti mi-e greu sa cred ca vor reveni prea curand. Probabil ca in cativa ani vom avea cresteri ca cele din vestul Europei si care ne vor da timp sa construim afacerile pe baze mai solide decat inainte."
Piata de leasing se bazeaza in special pe finantarile auto, insa anul acesta companiile s-ar putea orienta spre nise ca leasingul medical, IT sau agricol, care pot compensa macar intr-o mica masura scaderea businessului legat de autovehicule.
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO