De la 800 de euro la guvern, la 10.000 de euro pe luna la Fondul Proprietatea. Cum comentati?

22 dec 2009 Autor: Roxana Pricop

Ionut Popescu (foto), membru PD-L si consilier al premierului Emil Boc, este noul director general al Fondului Proprietatea (FP) , dupa ce ieri Consiliul de Supraveghere al FP a revocat-o din functie de Daniela Lulache. El preia astfel conducerea uneia dintre cele mai mari companii, cu active de peste 3,2 mld. euro si care detine participatii la cele mai mari companii energetice. Ionut Popescu va castiga peste 10.000 euro (42.500 lei pe luna) in calitate de director general al Fondului, cu mult peste salariul de consilier de aproximativ 800 euro
(3.700 lei). Si-a inceput cariera ca jurnalist la un ziar de sport, apoi a ajuns redactor-sef la revista Capital. A intrat in politica in 2003, la PNL, apoi a ales sa mearga cu Theodor Stolojan in PD-L. A fost ministrul finantelor in Guvernul Tariceanu in intervalul 2004-2005. Anul acesta el a ocupat pentru aproape un an pozitia de consilier al premierului Emil Boc.
Alaturi de experienta pe care o detine in sectorul financiar, Ionut Popescu este si actionar la Fondul Proprietatea cu o participatie de 0,1%, potrivit celor mai recente informatii. Participatia valoreaza cateva sute de mii de euro. Miza schimbarii conducerii Fondului este ridicata atat la nivel politic, cat si economic.

Cuvinte cheie:
Ionut Popescu
, guvern
, Fondul Proprietatea
Vizualizari:
Printeaza
Momentan sunt 17 comentarii Comenteaza si tu
Comentarii (17):
Andrei - 29 decembrie 2009, 20:05

Mintea stralucita a lui BOC si strategia minunata a PDL-ului, in sfirsit au dat roade. Adica idiotii astia au decis sa trimita medicii in concediu fara plata, ca sa fure (salveze) inca 4-500 ron/luna/medic, dar in schimb Ionut Popescu "castiga" de 100 (o suta) de ori mai mult decit salveaza guvernul cu un medic. Cu alte cuvinte cat fura guvernul de la 100 de medici, abia acopera salariul PDL-istului.

basescu Vasile - 28 decembrie 2009, 08:30

Un exemplu tipic al epocii Formelor ...fara Fond !Adica domnia sa Popescu NU cred ca are habar sau intelegere pentru teribilele teorii matematice ale ....macroeconomiei actuale.

doru - 24 decembrie 2009, 18:24

la noi orice sluga e recompensata iar cand ceva merge bine trebuie distrusa oare sant necesari mai multi bani lapdl si fosta sefa nu adat suficiet la campania hotului de vapoare

Al Corsin - 24 decembrie 2009, 16:51

FP a ajuns vaca de muls a diversilor `` agreati`` ai partidelor si guvernelor la putere. Salariile ce se incaseaza de acesti directorasi sunt trase din dividendele banilor unui fond ce a fost creat pentru despagubirea celor furati de doua ori (odata prin nationalizare sau rapt comunist a doua oara prin nerestituire in natura cf lg 10 prin amanarea sine die si prin tot felul de tertipuri dilatorii a respectivelor despagubiri prin prepusii organrelor locale , si ANRP MF si mai nou (din nou) AVAS.

Aberatia financiara FP a fost transformata intr-o sursa de venituri ai favoritilor puterii - vezi noria de prezidenti si membri ai consiliului de supraveghere, de directori de departamente si de ANRP.

Es timp se simuleaza licitatii pentru un administrator care inca nu e imputernicit si ne intrebam de ce s-a mai facut licitatie odata ce acest domn PSD Ursache nu doreste sa lase ciolanul unor profesionisti cu deschidere si nume pe piata internationala de capital.

Pana cand va dura batjocura ? Cine raspunde pentru lip[sirea de continut si de aplicare a lg 10/2005 ?

Raspunde cu ceva mintosul ministru liberschimbist Vozganian care a dorit sa ne faca cu dea sila actionari la un fond nefunctional ? Si asta in conditiile in care inainte de OG 81 i s-a priopus despagubirea printr-un fond de obligatiuni dupa modelul sloven !

Dar de cand au hotii rusine ?

Iata ca am inventat Consilii de supraveghere care administreaza - unic in lume. Si atunci la ce va mai trebuie administrator domnilor distepti.

Volens nolens ca veni din nou ministru sa-l intrebam public dlor jurnalisti pe acest nou Ministru de Finante care a mai jupanit acest fond (pisica moarta din curtea MF -va mai amintiti- O ia acum in brate ca poate dansul are un dezodorizant special pentru duhoarea ce iese din curtea-i. Sau daca nu mai raspunde prin lege cine poate fi tradus in justitie pentru bataia de joc la care asistam dlor jurnalisti ?

Darius - 24 decembrie 2009, 16:19

Hilar pentru ei si...tragic pentru noi.De ce sa investim in societatile de utilitate *(apa, gaz, electricitate etc) , in banci, in soctietati de exploatare a resurselor care sunt cele mai profitabile(petrol, gaze, ape minerale, sare ????Privatizam Distrigaz sud cu Gas de France(companie maj. de stat), privatizam cu EDF(Electicite de France companie franceza de stat), Vivendi water etc .De ce sa includem FP in actionariatul CEC printr-o majorare transparenta de capital pentru a impulsiona creditarea??????De ce sa urmam exemplul BERD si IFC de a intra in actionariatul unor societati solide pentru un exit de succes(vezi iesirea din BCR)???Noi trebuie sa ne contram cu Comisia Europeana care considera injectia de capital in CEC drept ajutor de stat.Oricum este suspecta decizia de a plati salariile compensatorii, sa reinventam apa calda si sa punem coada la pruna.Exista o zicala"mortii se ingroapa cu pamant si oamenii vii cu hartii"Imi este greu sa cred ca vechea conducere nu a facut suficiente greseli astfel incat sa se evite plata acestor salarii.Probabil este mai usor asa si cu aceasta ocazia vom crea un precedent astfel incat sa para normal ca si Ionut Popescu si Gabriela x sa beneficieze de aceste salarii compensatorii.Repet:sa nu ne miram cand vom afla ca peste 6 luni si noua conducere va beneficia de salarii compensatorii si de bonusuri de milioane de euro de data ceasta.Eu unul sunt sigur de asa ceva.

Ana Popescu - 24 decembrie 2009, 10:14

Salariile si ,,platile compensatorii,, au fost fixate tot de ei...cine este de vina ca aceste ,,conditii,, au fost acceptate? Evident ar trebui penalizati si trasi la raspundere pentru tergiversare si nefunctionare a acestui fond..Apropos ..ati auzit de
cei 2 giganzti energetici care se vor infintza la initiativa lui Videanu..ce ,,pozitie,, va avea FP vis a vis de asta? Ce PROCENT va detine din noile companii ? Nu cumva se doreste ,, subtierea,, portofoliului FP si asta chiar inainte de a-si atinge scopul - listarea la Bursa??? Asta suna a NATIONALIZARE !!! Si inca ceva- de ce nu se ,,investeste,, in Fonduri Financiare, Banci care sunt inexistente in portofoliul FP unde predomina energia si..societati fantoma..STATUL CARE FURA in continuare chiar prin acest instrument special creeat pentru ,,despagubirea fostilor proprietari,, Suna hilar...smile))

popescu stefan - 24 decembrie 2009, 09:17

Infiintat in 2001,evident la presiunile UE,FP ar fi trebuit sa reolve problema proprietatilor cofiscate abuziv de regimul comunist.
Dupa ce au scos Legea 10,care contine masuri generoase,scapand astfel de presiunile externe,guvernantii, au facut tot ce le-a stat in putinta ptr. a tergiversa cat mai mult posibil aplicarea acesteia de parca ar fi trebuit sa dea din buzunarele lor sau din bani de la buget.Oprima opreliste a constituit-o modul de rezolvare al dosarelor de catre primarii si apoi franarea rezolvarii acestora de catre ANRP.Toate acestea ptr. a tergversa cat mai mult cresterea numarului actinarilor minoritari astfel ca Statul,ca actionar majoritar, sa poata profita de cea mai mare parte a dividentelor.Nu mai vorbim de circul selectaii unui administrator care sa asigure si listarea Fondului laBVB astfel ca avem imaginea unei altei jmecherii tipic romanesti.Pana cand vor mai inghitii romanii aceasta adevarata bataie de joc?

Darius - 23 decembrie 2009, 17:13

Ana eu nu comentez capacitatea profesionala si moralitatea lui Ursache/Lulea etc .Sunt de acord cu tine in majoritatea privintelor.Ce ma deranjeaza este prostia celor care au luat acesta decizie si finalitatea ei:de a plati salarii compensatorii.Ok.II dam afara pe motive perfect imputabile.De ce nu gasim solutii pentru a nu plati aceste compensatii??De ce nu mergem chiar pana la imputarea eventualelor prejudicii aduse de acestia daca ele chiar exista???De ce luam decizia schimbarii conducerii cu mai putin de 6 luni inainte de semnarea contractului cu Franklin Templeton??Vom plati iar compensatii/bonusuri lui Ionut Popescu si Gabriela X la semnarea contractului cu FT???Eu cred ca da.De fapt lozul cel mare tras de Ionut Popescu va consta in aceste bonusuri/compensatii si nu in salariul pe 6 luni (6x20.000 euro=120.000 euro).Fac abstractie de demagogia politicienilor PDL de a "elimina salariile nesimte" pe care oricum nu o sa o vedem pusa in practica. Eu unul sunt de acord cu salarii conform performantelor si nu limitate la un anumit plafon indiferent de sectorul in care lucreaza, privat sau public.Ma deranjeaza lipsa profunda a unei viziuni.Unde era Fondul Proprietatea cand Arpechim-ul a fost vandut pe 13 mil de euro??Nu se putea implica in crearea unei societati integrate de petrol??Cum a creat Patriciu Rompetrolul pe baza unei societati de foraj, intretinere si reparati utilaj petrol????Cu ce suma a vandut Rompetrolul????De ce sa nu multiplicam modelul sau de business????Sunt resurse in Marea Neagra, nu???In 7-8 ani se poate crea o societatea similara doar sa avem management si intentii bune, cinstite.Managementul este disponibil:Eric Kish(fost director Petromidia ) are acum un business relativ mic.Alexandru Bucse este dir financiar la Oltchim acum(fost dir financiar la Rompetrol.Sunt o parte din fost "coloana vertebrala" a Rompetrolului.Este doar un exemplu, poate nu cel mai fericit dar este dat de o persoana preocupata mai mult de gasirea unor solutii de imbunatatirea activitatii decat de gasirea unor solutii de imbogatire personala.

cernat m. - 23 decembrie 2009, 16:29

In sfirsit am scapat de LUlache si Ursache doi PSDisti fara bun simt si cu incapatinarea de a nu lista FP la BVB. Acesti comunisti au sabotat FP timp de atatia ani incat oamenii disperati au vandut actiunile pe 0.10-0,20 lei in timp ce acesti hoti cumparau cu ajutorul unor asa zisi brokeri . Acum Ursache vrea 12 salarii compensatorii pentru Lulache ca si cum ar plati din buzunarul lui.
Daca Ursache a incheiat acest contract cu Lulache sa plateasca.
Noi nu vom fi de acord.
Banii sunt ai nostri nu ai lui Ursache.
Pentru tot ce a facut atat Ursache cat si Lulache ar merita sa dea cu subsemnatul la DNA.

s c - 23 decembrie 2009, 12:41

FP ceva ce se mai poate fura in romania .
Listarea nu se va facea pana cand nu se vor acumula pachetele dorite de catre cei "smecheri".
Sper sa nu cumpere nimeni actiuni la FP cand acestea vor fi listate .
Smecherii cumpara la 0.22-0.25 lei pe actiune iar cand va fi listat ii va incarca pe fraieri cu ele .
Mai sunt si "smecheri" care pun bete in roate la listarea acestui FP pt ca au interes in anumite societati in care fondul detine actiuni si nu prea le convine prezenta acestuia in actionariat.
Mare economist Popescu asta ?! acuma un an si ceva zicea ca el cumpara SIF 5 la 3 lei . A facut multi bani pe bursa inseamna !
Ma mir cum de mai suporta poporul asta si mai ales tinerii din tara asta sa vada cum toti fura pe cale politica si cum isi impart feliile si ies in strada .

lulu - 23 decembrie 2009, 12:16

ca de obicei se sacrifica interesul actionarilor pentru o sinecura de partid ... il recomanda ceva pe dl Popescu pentru acest rol (altceva decat carnetul de partid)? raspunsul este nu iar faptul ca si domnia sa ar avea 0,1% din actiuni este un conflict de interes evident
in privinta salariului asteptam sa vedem criteriile de performanta ale fondului pentru 2010-2014 (pe termen mediu cel putin) care ar justifica aceste remuneratii
Romania, land of jokes!

adi - 23 decembrie 2009, 11:46

Am terminat ASE acum cativa ani, lucrez la o multinationala de cativa ani, sunt motivat, energic, persuasiv si toate celalalte calitati de care e nevoie pentru un post mai bine platit si, MAI MULT decat toate acestea sunt mare fan Basescu, nu ca ar conta.
Astept propuneri

Vorbind putin serios, trebuie sa fim sinceri sa spunem ca Popescu avea oricum multi bani din joc pe bursa si ca e un om foarte destept si un bun economist. Totusi, imi lasa un gust amar

PS Am mentionat ca sunt mare fan Basescu?

dragos - 23 decembrie 2009, 11:36

Nu inteleg abordarea ZF. Daca as lua in considerare titlul as avea impresia ca citesc Libertatea.

Ati putea comenta ca DG este numit de catre un CS care nu reprezinta interesele actionarilor, sau sa comentati despre obiectivele noului DG, despre experienta financiara a DG.

Oricum salariul este f. mic comparativ cu importanta particitatiilor FP in diverse sociatati

ANA POPESCU - 23 decembrie 2009, 11:25

Lulache & Comp in afara de a face greseli majore de genul : vanzare CEZ, CENTROFARM nu au reusit nici sa listeze FP la Bursa, nici sa determine MF sa semneze contractul de administrare cu Franklin etc.. Se asteapta ca Min Finante sa depuna sumele restante din privatizarea BCR, ce se mai aude de asta? Fosta conducere nu a fost in stare sa plateasca dividendele restante pe 2008..nu au facut nimic spectaculos ./.. Ursache era mai preocupat sa determine statul sa plateasca despagubiri FNI probabil fiindu-i soptit in ureche de Geoana ..deh Vantu probabil ii dadea indicatii..

marius - 23 decembrie 2009, 10:06

nu inteleg aceasta miscare si de ce nu se trece administrarea fondului catre americani, defapt inteleg e vorba de mita politica care trebuie s ao primeasca unele persoane printre care si unele in care am avut incredere si speranta cum a fost si ionut popescu. pacat ca incet incet se compromit si cei care reprezentau speranta.

curiosul - 23 decembrie 2009, 08:54

Oare dl.Ionut Popescu si-a achizitionat vila din Pipera (cu peste 1500 m.p teren) din cei 800 de euro, salariul de consilier prezidential?

Este oare o coincidenta ca toate personajele din jurul presedintelui au averi considerabile?

Sper ca aceasta intrebare sa nu fie "moderata" astfel incat sa dispara.

Darius - 23 decembrie 2009, 01:03

Va dati seama cum ar putea influenta pretul unor actiuni daca Fondul Proprietatea ar intra masiv la cumparare??Ionut Popescu este cunoscut ca un investitor consacrat pe piata de capital.Care au fost motivele invocate pentru schimbarea vechii conduceri tinand cont ca anul 2009 a fost cel mai profitabil an din istoria fondului???Cine plateste daunele platite vechii conduceri???Eu personal le-as imputa celor care au luat respectiva decizie.Un administrator al unei societati comerciale raspunde cu propria avere pentru eventuale ilegalitati comise, da???De ce nu ar raspunde si un ministru???Care este diferenta intre un ministru care are in administrare un segment /domeniu si un administrator ???Este o intrebare retorica.Legea este facuta asfel incat sa se fure cat mai mult .Este clar.Presedintele Basescu nu dorea eliminarea tuturor imunitatilor???Acum are posibilitatea.HAHA

Campurile marcate cu rosu nu sunt valide!

Comentariul a fost adaugat si va aparea dupa ce va fi moderat!

Comentariile vor fi publicate doar după moderarea acestora de către redactori. Nu vor fi publicate comentariile care conţin injurii, un limbaj licenţios, instigare la încălcarea legii, la violenţă sau la ură, precum şi acuzaţii fără acoperire. De asemenea, pentru o mai bună comunicare, vă rugăm să oferiţi o adresă de mail validă. Vă mulţumim!