Burse - Fonduri mutuale

Investiţiile în publicitate i-au adus producătorului de medicamente Biofarm creşteri ale afacerilor peste media pieţei

Autor: Adrian Ionut Cojocar

03.03.2011, 23:45 319

Producătorul de medicamente Biofarm Bucureşti (BIO) a începutanul trecut o campanie mai agresivă de promovare şi marketing, faptce contribuie la creşterea vânzărilor companiei, spunreprezentanţii societăţii, creşterea cotei de piaţă fiind unuldintre principalele obiective ale conducerii şi în acest an.

Vânzările Biofarm au avansat anul trecut cu 22,6%, până la 82,3mil. lei (19,5 mil. euro), în condiţiile în care piaţa farmaceuticăa crescut în valoare cu 15-16% în aceeaşi perioadă, potrivitconducerii Biofarm.

Marja de profit operaţional a companiei s-a menţinut la circa20%, iar profitul net s-a redus cu 25,8%, la 14,6 mil. lei (3,5mil. euro) ca urmare a faptului că în 2009 compania înregistrase unprofit de 6 mil. lei (1,4 mil. euro) din aprecierea portofoliuluide acţiuni deţinut pe Bursă, în timp ce în 2010 ajustarea valoriiportofoliului de acţiuni s-a făcut în minus cu 0,3 mil. lei.

"Facem multă campanie media. Au crescut foarte mult cheltuielilecu publicitatea şi marketingul. Am avut câteva apariţii şi la TV.Creşterea cheltuielilor cu publicitatea se vede în creştereavânzărilor. Unul dintre obiectivele noastre principale este sămajorăm cota de piaţă şi să păstrăm un anumit grad deprofitabilitate şi pentru acţionari. În 2010 am avut o cotă de 3,6%din totalul unităţilor vândute şi ca valoare au reprezentat 1,3%,ca să vedeţi ce diferenţă de preţ avem faţă de media pieţei", aprecizat Dan Vasile, directorul general al Biofarm Bucureşti.

Biofarm a fost la începutul anului între primii 20 de clienţi depublicitate, potrivit datelor din piaţă.

În ultimele trei luni ale anului 2010, vânzările Biofarm şi-auaccelerat creşterea la 36,5%, adică 22,5 mil. lei (5,3 mil. euro),iar profitul operaţional al companiei a urcat de 2,5 ori, la 1,67mil. lei.

"A crescut cererea pentru medicamentele mai scumpe larecomandarea medicilor, fapt pentru care piaţa a crescut anultrecut cu 15% în valoare, dar ca unităţi a rămas la fel. Totuşi,piaţa românească de medicamente rămâne una foarte sensibilă la preţşi oamenii se uită la produsele accesibile buzunarului astfel căprodusele noastre sunt căutate. Ne menţinem puterea în piaţă prinprodusele accesibile din punctul de vedere al preţului", spune DanVasile.

Conducerea Biofarm se aşteaptă la o creştere a pieţeifarmaceutice şi în anul 2011 şi nu vede diferenţe semnificativefaţă de evoluţia de anul trecut. "Nu cred că va fi o diferenţămajoră între 2010 şi 2011. Sunt aceleaşi probleme legate defondurile pentru medicamente compensate, de perioada mare derecuperare a creanţelor. Bineînţeles că ne dorim din toate puterilesă creştem peste piaţă, dar companiile de generice nu au avutcreşteri prea mari anul trecut, mai bine au mers vânzărilecompaniilor originale care aduc valoare."

Compania lucrează la un proiect de relocare a producţiei dinCapitală, dar spune că nu este o prioritate, urmând ca uzina să fierelocată felie cu felie, dar în timp. Analiştii cred că terenurilepe care compania le deţine în Bucureşti, în suprafaţă de peste 1,2hectare, ar putea să acopere cheltuielile de relocare a producţieiestimate la 10,8 mil. euro.

"Cred că Biofarm este una dintre companiile listate care aratăcel mai bine din punctul de vedere al indicatorilor financiari şiîn recesiune şi-a majorat volumul de vânzări când piaţafarmaceutică s-a restrâns în volum. Totuşi nu este o acţiuneieftină, este evaluată la aproape de trei ori vânzările pe anultrecut, dar dacă nu i-am dat acum «buy» asta nu înseamnă că nucredem în ea pe termen lung", spune Mihai Căruntu, şefuldepartamentului de analiză pe piaţa de capital al BCR-Erste.

SIF Oltenia împreună cu SIF Banat-Crişana şi SIF Moldovacontrolează 52,7% din acţiunile Biofarm, care are o capitalizare de57 mil. euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO