Burse - Fonduri mutuale

Oil Terminal are terenuri in centrul Constantei de peste 400 mil. euro

04.07.2007, 17:28 51

Oil Terminal, cel mai mare operator din Romania, va elibera 90 de hectare in centrul Constantei, unde un metru patrat costa 450 de euro, dupa ce va reloca un depozit de produse petroliere intr-o zona periferica. Pe acest spatiu, compania intentioneaza sa dezvolte un proiect imobiliar.
Valoarea terenului este de 405 milioane de euro. Pe Bursa, Oil Terminal valoreaza, la ultimul pret de ieri, circa 100 milioane de euro, compania dublandu-si capitalizarea bursiera in acest an.
Ieri, actiunile societatii au crescut cu aproape 15%, dupa ce compania a anuntat ca vrea sa-si transfere titlurile de la Categoria a II-a a Bursei la prima categorie.
Conducerea Oil Terminal spune ca decizia de mutare a actiunilor la o categorie superioara a fost luata pentru a asigura un plus de vizibilitate firmei.
"Trecerea actiunilor la Categoria I a fost in principal dorinta unui actionar minoritar, a fondului Broadhurst. Noi avem mai multe proiecte pe care vrem sa le dezvoltam si credem ca prin transferul la prima categoria a Bursei ne va fi mai usor sa atragem finantarea de care avem nevoie", a declarat Mihai Lupu, directorul general al Oil Terminal.
Unul dintre principalele proiecte ale operatorului portuar vizeaza cresterea capacitatii de stocare, obiectiv urmarit prin relocarea depozitului din centrul Constantei. Oil Terminal are in plan cresterea capacitatii cu 550.000 de tone, respectiv cu 30-40% fata de nivelul actual.
"Depozitul se afla pe o suprafata de 90 de hectare, in acea zona preturile fiind de circa 450 euro/mp. Vrem sa incepem procesul de relocare in toamna si sa-l finalizam in trei ani de zile. Pe acest spatiu, am putea dezvolta un proiect imobiliar, dar bineinteles decizia finala ar urma sa fie luata de actionari", a precizat Lupu. Potrivit acestuia, Oil Terminal are in patrimoniu terenuri de 250 de hectare.
Oil Terminal este o companie controlata de stat, care detine, prin intermediul AVAS, 59,6% din actiuni. Cei mai importanti actionari minoritari sunt Fondul Proprietatea si Fondul Broadhurst, cu participatii de 10% si, respectiv, 7,6%.
Operatorul portuar va investi 100 de milioane de euro pentru constructia noului depozit. "De participarea la acest proiect sunt interesate mai multe firme, printre care Socar, compania petroliera de stat din Azerbaidjan. Firma e interesata de realizarea unui parteneriat de tip joint-venture, in care ei sa construiasca si sa exploateze timp de 10-20 de ani, dupa care sa intre in proprietatea Oil Terminal", spune Mihai Lupu. Socar a semnat in acest an un acord cu grupul Rompetrol pentru aprovizionarea acestuia cu titei.
Oil Terminal este implicata si in proiectul conductei Constanta-Trieste de transport al produselor petroliere. Potrivit conducerii companiei, pe 5 iulie va avea loc la sediul Oil Terminal o intalnire a reprezentantilor tuturor statelor care participa la constructia oleoductului, pe ordinea de zi aflandu-se intocmirea si semnarea draftului pentru statutul companiei care va prelua toate prerogativele de functiune si gestiune a conductei.
Oil Terminal a ajuns in atentia investitorilor si prin prisma existentei proiectului de modificare a legii petrolului, care prevedea si transferul activelor preluate de stat de la Oil Terminal inapoi in patrimoniul societatii.
Prin ordonanta a Guvernului, circa 70% din activele societatii (rezervoare, conducte, statii de pompare) au fost trecute in 2001 in domeniul public al statului, fara ca actionarilor minoritari sa li se acorde despagubiri.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO