Burse - Fonduri mutuale

Producătorul de vinuri Purcari, profit net de 20,8 mil. lei şi venituri de 124 mil. lei în S1/2022. Republica Moldova, cea mai mare creştere a vânzărilor (44%), urmată de Asia (30%), Polonia (10%) şi România (7%)

Victor Bostan, director general şi fondator, Purcari Wineries: Rezultatele demonstrate sunt o ilustrare bună la cât de rezilientă este afacerea noastră, în special într-o perioadă de presiuni economice şi inflaţioniste. Oamenii continuă să aprecieze vinurile noastre ca pe un lux accesibil.

Victor Bostan, director general şi fondator, Purcari Wineries: Rezultatele demonstrate sunt o ilustrare bună la cât de rezilientă este afacerea noastră, în special într-o perioadă de presiuni economice şi inflaţioniste. Oamenii continuă să aprecieze vinurile noastre ca pe un lux accesibil.

Autor: Roxana Rosu

29.08.2022, 10:45 263

Producătorul de vinuri Purcari WIneries a înregistrat în primul semestru venituri de 124 milioane lei, în creştere cu 16%,  şi un profit net de 20,8 milioane lei, cu 2% peste nivelul din periaoda similară a anului trecut, potrivit raportului financiar publicat la BVB.

“Rezultatele demonstrate sunt o ilustrare buna la cat de rezilienta este afacerea noastra, in special intr-o perioada de presiuni economice si inflationiste. Oamenii continua sa aprecieze vinurile noastre ca pe un lux accesibil. Multe dintre vinurile noastre se regasesc in top 1% la nivel global pe platforma Vivino, si totusi costa o fractiune din preturile unor Chateau-uri sau Case de renume. Vinurile cu adevarat remarcabile nu trebuie sa fie excesiv de scumpe, iar consumatorii nostri au invatat sa aprecieze aceasta. Vom continua sa muncim din greu pentru a ne delecta consumatorii in continuare.”, a spus Victor Bostan, Director General.

Dintre pieţele pe care este prezentă compania, cea mai mare creştere a vânzărilor a fost în Republica Moldova, cu un plus de 44%, în timp ce în România creşterea a fost de 7%. 

În Polonia, vânzările Purcari au accelerat cu 10%, iar în Asia cu 30%, conditiile comerciale si logistice ramanând in continuare dificile. Compania foloseşte în prezent portul Constanţa pentru livrări, faţp de Odesa în trecut.

În Ucraina, vânzările au fost reluate în T2, cu plata in avans 100%. Vanzarile din S1 2022 au scazut de 3,5 ori fata de perioada similara a anului trecut. ”Mentinem echipa locala, deoarece continuam sa credem in potentialul pietei ucrainene”, se precizează în raport.

Noul segment de afaceri - servicii de management al reciclarii deseurilor - a adaugat aproximativ 9 milioane de lei la veniturile totale.

Pe branduri, Purcari a avut un avans de 9%, susţinut puternic de vânzările din Republica Moldova (Ă47%) şi Asia (Ă53%), în timp ce în România vânzările acestei mărci au urcat cu 5%.  Ucraina inregistreaza o scadere de 75% an la an in urma conflictului armat

Brandul Bostavan a avut o scădere a vânzărilor în Cehia şi Slovacia (-25%), România (-9%), Ucraina ( -67% ) şi Tarile Baltice ( -16%), în timp ce în Republica Moldova a crescut cu 38% an la an si în Asia cu 18%. In Polonia, cea mai mare piata a marcii Bostavan, vanzarile au crescut cu 8%.

Crama Ceptura s-a aflat pe o tendinţă de creştere continua in ultimii patru ani. Vanzarile totale pentru semestrul I 2022 au crescut cu  6% an la an, in timp ce Romania, care este piata de baza pentru brand, a inregistrat o crestere de 7%.

Brandul Bardar a urca cu 70% în România, de la o baza mai mică, si cu 44% în Republica Moldova.

Grupul gestionează aproximativ 1.350 de hectare de podgorii şi operează cinci platforme de producţie în România şi Moldova.

Societatea, fondată de Victor Bostan, are o capitalizare de circa 371 de milioane de lei şi este controlată în proporţie de circa 20% din Amboselt Universal Inc, restul revenind altor acţionari, conform datelor BVB.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO