Burse - Fonduri mutuale

Simion, Flamingo: Ceea ce facem acum este sa apasam un pic pe frana

13.11.2008, 19:48 27

Retailerul de electronice si electrocasnice Flamingo estimeaza vanzari mai reduse cu 5% in 2008 fata de obiectivul initial si anunta o incetinire a dezvoltarii retelei de retail, cel putin pentru prima jumatate a anului viitor.

Compania a anuntat ca cifra de afaceri pentru primele 9 luni a urcat cu 56%, la 143 mil. euro, iar pana la finalul anului estimeaza ca va atinge afaceri de 200 mil. euro, cu 10 mil. euro mai putin decat anticipase la inceputul lui 2008.
"Ceea ce facem acum este sa apasam un pic pe frana. Pana in septembrie piata a evoluat conform asteptarilor noastre, cu o crestere de pana la 15%, dar din cauza a doua evenimente, criza financiara internationala si noile norme BNR ne asteptam la o descrestere relativa in a doua jumatate a anului", a declarat Dragos Simion, presedintele consiliului de administratie al Flamingo.
Flamingo estimeaza ca in prima parte a semestrului doi, incepand din luna august, a avut loc o scadere a pietei de electrocasnice, care va duce la finalul anului la vanzari egale cu cele din anul trecut, cand valoarea electronicelor si electrocasnicelor comercializate in Romania a trecut de 1,1 mld. euro.
Compania estimeaza, pe baza trendului observat in anii anteriori, ca finalul anului va aduce ca de obicei un varf al vanzarilor insa rezultatul din "perioada sarbatorilor" este greu de estimat.
"Pana acum nu a fost niciun an care sa nu aiba un varf in noiembrie-decembrie, iar vanzarile ar trebui sa creasca semnificativ, dar suntem pregatiti si pentru un scenariu negativ", a spus Simion.
In acest sens compania a anuntat ca va inchide in urmatoarea luna si in primul semestru din 2009 magazinele care nu prezinta o imbunatatire a profitabilitatii sau care au ajuns la maturitate, in sensul ca nu vor mai fi reinnoite contractele de inchiriere pentru spatiile comerciale din cauza cresterii preturilor chiriilor.
De asemenea, vor fi inchise si magazinele care sunt la limita de profitabilitate, dar sunt prea mici ca suprafata si nu se afla in zonele de trafic al cosumatorilor si pe liniile principale de aprovizonare.
"Strategia companiei ramane aceeasi numai ca amanam cu 1-2 ani proiectele din cauza mediului economic international. Reevaluam extinderea si vom decide sa nu deschidem unele magazine si ne vom concentra pe locatii ce vor aduce 'return' rapid", a spus Simion.
Compania a raportat ca in prezent detine o suprafata de vanzare de 53.800 mp, formata din 111 magazine, iar pana la finalul anului, odata cu deschiderea a inca 4 magazine Flanco World, se va ajunge la 60.000 mp, cu 10.000 mp sub tinta initiala. Compania opereaza in prezent 25 de magazine Flanco World de suprafata mare.
Simion a aratat ca impasul adus de criza financiara a afectat nu doar consumul, ci si dezvoltarea fizica, prin faptul ca multi dezvoltatori de centre comerciale fie au amanat, fie au renuntat sa mai construiasca unele proiecte.
"Din aceasta cauza nu am deschis 3-4 magazine care insumeaza 5.000 de metri patrati", a spus Simion.
Pentru 2009 Flamingo estimeaza o evolutie inversa a pietei fata de acest an, cand cresterea a avut loc in prima jumatate, dar identifica o caracteristica comuna, o crestere zero a pietei.
"Scenariul de crestere a pietei este zero si va fi format din doua etape. Primul semestru va avea o scadere de piata de 5-15%, iar in varianta catastrofala de 20%, urmata de o echilibrare a vanzarilor in trimestrul trei si cu o revenire pe crestere in trimestrul patru", a estimat Simion.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO