Business Construct

bauMax, vanzari mai mari ca in Austria

bauMax, vanzari mai mari ca in Austria

Baumax are 67 de magazine in Austria, iar reteaua are in total 122 de magazine in sapte tari

27.03.2008, 21:49 131

Performanta magazinelor de pe piata romaneasca, calculata ca raport al vanzarilor pe metru patrat, a depasit-o pe cea a unitatilor bauMax din Austria, in primul rand datorita diferentelor intre formatele dezvoltate pe cele doua piete, potrivit oficialilor companiei.
Dezvoltarea pietei constructiilor a determinat compania austriaca sa vina in Romania cu un format mai mare de magazin, care sa raspunda mai bine cererii de materiale de constructii.
"Romania este o piata foarte importanta pentru bauMax. Eu vad inca potential de dezvoltare pe piata constructiilor in urmatorii zece ani", a declarat Jorg Bierlein, directorul general al bauMax Romania.
bauMax a introdus la nivel local si sistemul drive-in pe care vrea sa-l dezvolte in toate unitatile sale viitoare din Romania. "Depinde de locatie, daca ne permite sa construim si o suprafata drive-in. Doua din magazinele de anul viitor, la Bacau si Ploiesti, vor avea drive-in" , afirma Bierlein.
Magazinele operate de bauMax Romania au, in medie, o suprafata de vanzare intre 10.000 si 12.000 de metri patrati si listeaza aproximativ 30.000 de articole. Unitatile cu drive-in ajung la o suprafata totala de 15.000 mp.
Ca si provocari pe piata in acest an, Bierlein vede cresterea costurilor de operare a retelei si recrutarea angajatilor din vanzari."Datorita politicii noastre de preturi, trebuie sa acordam o atentie speciala costurilor si sa gasim permanent metode de a le diminua. De exemplu, am implementat in magazine un sistem care ne poate reduce cheltuielile cu energia cu 50%", spune Bierlein.

Targetul pe 2008, dublarea vanzarilor
bauMax va opera 8 magazine pana la finele acestui an, iar in 2009 va intra pe piata din Capitala, unde vrea sa ajunga la patru unitati pe termen mediu. In urma extinderii, compania estimeaza in acest an dublarea vanzarilor pe piata locala, pana la 120 de milioane de euro, pe fondul extinderii retelei cu trei unitati.
"Singurul obiectiv pe care nu l-am atins anul trecut a fost ritmul de expansiune. Am fi vrut sa deschidem mai multe magazine, insa obtinerea autorizatiilor pentru locatiile alese de noi a durat mai mult decat am estimat", spune Bierlein. Reteaua, care s-a extins cu trei unitati in 2007, vizeaza un ritm de expansiune de 5 magazine noi pe an, insa directorul bauMax Romania spune ca acesta nu va fi atins nici in 2008. In schimb, Bierlein mizeaza pe accelerarea expansiunii in 2009, cand vor fi deschise cel putin 5 magazine. Doua dintre acestea vor fi in Bucuresti si Oradea. Compania va ataca piata din Capitala anul viitor, cu o unitate amplasata in centrul comercial Sun Plaza din cartierul Berceni. Programata initial pentru 2008, inaugurarea Sun Plaza, unde va fi si un hipermarket Cora, a fost amanata pentru 2009.
Achizitia unui competitor local ar putea accelera ritmul de dezvoltare al retelei bauMax, insa Jorg Bierlein spune ca o astfel de miscare nu s-ar incadra in strategia companiei austriece, nefiind luata in considerare. Pe termen mediu, bauMax si-a planificat dezvoltarea unei retele de bricolaj de 30 de unitati pana la finele lui 2011, dintre care patru vor fi localizate in Bucuresti, potrivit directorului companiei. Bierlein mai spune ca Bucurestiul poate aduce cel mai mare flux de clienti pe magazin, media retelei fiind in prezent de circa 1.600 de persoane zilnic (dupa numarul bonurilor de casa pe unitate).

30 mil. euro in trei magazine
bauMax a deschis anul trecut trei magazine, ajungand la o retea de 5 unitati pe piata locala, prin investitii de circa 10 milioane de euro pentru fiecare inaugurare. Lantul austriac bauMax a intrat in Romania in toamna lui 2006, an in care a deschis doua magazine de bricolaj in orasele Brasov si Sibiu. Vanzarile bauMax Romania au fost de 61 mil. euro in 2007, conform datelor companiei.
Pe piata romaneasca, austriecii de la bauMax concureaza cu Praktiker, Bricostore, Hornbach, Mr. Bricolage, dar si cu retele de magazine dezvoltate doar la nivel local, precum Ambient sau Dedeman. In acest an, un alt retailer strain, Obi, si-a anuntat intrarea pe piata de bricolaj.
"Cea mai buna deschidere a noastra a fost la Craiova, in 2007. Magazinul a avut 30.000 de vizitatori in ziua inaugurarii, dintre care 10.000 de clienti", precizeaza Jorg Bierlein. Acesta mai mentioneaza ca, in prezent, cele cinci magazine bauMax au performante similare, in ceea ce priveste fluxul de clienti si vanzarile pe unitate.
Retailerul a anuntat pentru acest an trei locatii noi, la Suceava, Bacau si Ploiesti. "Noi mergem, in principal, in locatii cumparate, insa parteneriatele cu dezvoltatori de centre comerciale ne faciliteaza munca. Din punctul de vedere al costurilor, locatiile in proprietate sunt mai avantajoase pentru ca nu includ si costuri pentru spatii folosite in comun de mai multe magazine, ca in cazul centrelor comerciale", explica Jorg Bierlein.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO