Business Construct

Distributie - Bricostore: Vom deschide 4 magazine anul viitor

Distributie - Bricostore: Vom deschide 4 magazine anul viitor

Isabelle Pleska, directorul general Bricostore Romania

25.10.2007, 14:38 157

Reteaua Bricostore numara sapte unitati in prezent, patru dintre acestea fiind localizate in Bucuresti. In aceste conditii, francezii vor avea cel mai puternic ritm de dezvoltare de cand sunt prezenti pe piata locala.
"Anul viitor vom deschide patru magazine, din care doua in Braila si Arad. Celelalte locatii nu le putem dezvalui inca, din motive strict imobiliare", a declarat Isabelle Pleska, directorul general Bricostore Romania.
Retailerul Bricostore a anuntat anul trecut ca va merge in locatii invecinate cu alte magazine de dimensiuni mari, precum hipermarketuri, ceea ce va influenta ritmul de extindere al retelei de bricolaj.
Cu toate acestea, reprezentantii retelei nu exclud continuarea extinderii in Capitala.
"Bucurestiul este o piata cu foarte mare potential, inca incapatoare, si face parte din planurile noastre viitoare de expansiune", a mai afirmat Pleska.
Una din locatiile vizate in 2006 pentru realizarea unei investitii era orasul Targoviste pentru extinderea Bricostore din acest an, insa compania nu a comunicat inca finalizarea unui proiect in aceasta locatie.


Afaceri de 170 mil. euro anul acesta
Bricostore estimeaza vanzari de 170 mil. euro in acest an pe piata romaneasca, in crestere cu 23% fata de 2006, in conditiile extinderii cu un magazin in Pitesti pana la finele anului. Compania va investi 6 milioane de euro in unitatea din Pitesti situata intr-un parc comercial al companiei Avrig 35, dezvoltatorul cladirii de birouri Charles de Gaule din Bucuresti. Astfel, pana la sfarsitul anului 2008 Bricostore va detine 12 centre comerciale pe piata locala.
"In primele sase luni ale acestui an am realizat o cifra de afaceri de 83 de milioane de euro, ceea ce reprezinta o crestere de 51% fata de perioada similara din 2006", a afirmat Isabelle Pleska. Evolutia la semestru vine pe fondul deschiderii unui singur magazin in perioada iulie 2006 - iulie 2007, in Baneasa. Deschiderea Bricostore din centrul comercial Feeria a implicat cea mai mare investitie pe unitate realizata de companie, de 14 milioane de euro, acesta fiind insa cel mai mare magazin al retelei, cu o suprafata de 14.500 de metri patrati.
Anul trecut, retailerul a inregistrat o crestere a cifrei de afaceri de aproximativ 65% fata de 2005, pana la valoarea de 138 de milioane de euro, si un profit net de 17,8 milioane de euro, potrivit datelor raportate la Ministerul de Finante.
Reprezentantii Bricostore estimau anul trecut ca vor ajunge la vanzari de 500 de milioane de euro la orizontul anului 2011, cu aproximativ 30 de magazine operationale. Ultimul magazin deschis de Bricostore, in luna octombrie a anului trecut, este localizat in centrul comercial Tom din Constanta, alaturi de un hipermarket Carrefour. Inaugurarea a implicat o investitie de 12 milioane de euro din partea retailerului.
Un magazin Bricostore listeaza aproximativ 35.000 de articole, iar 20% din acestea sunt importate direct de companie din Europa sau Asia (in special produse sezoniere pentru gradini, sanitare si electrice).


Bricostore si Praktiker, veteranii pietei de bricolaj
Bricostore, care este detinut de grupul francez Bressson, si-a deschis prima unitate in Romania in anul 2002, fiind, alaturi de germanii de la Praktiker, primii investitori straini pe piata de distributie a materialelor de constructii si bricolaj.
Anul trecut si-au facut aparitia mai multe retele internationale de profil, BauMax (Austria) si Mr. Bricolage (Franta), iar un alt retailer german, Hornbach, a inaugurat primul sau magazin din Romania in aceasta vara.
Alti jucatori importanti pe piata de bricolaj sunt retelele romanesti Dedeman si Ambient, care au anuntat la randul lor planuri de extindere pentru urmatorii ani.
Pretul ridicat al terenurilor si complicatiile legislative precum retrocedarile sunt provocari intalnite de retailerii de bricolaj nou intrati pe piata locala.
O alta provocare este infrastructura rutiera, spun companiile. Magazinele de dimensiuni mari genereaza mult trafic in jur, astfel incat existenta unei infrastructuri bine puse la punct in zona in care sunt implantate este o conditie esentiala pentru dezvoltarea vanzarilor.
Jucatorii de talie internationala au anuntat investitii cumulate de peste 750 de milioane de euro pe termen mediu si lung in Romania, pentru extinderea retelelor de bricolaj.
Piata de bricolaj, una dintre cele mai dinamice din sectorul de distributie de materiale de constructii,
s-a extins cu un ritm de crestere de 20-30% pe an si va continua trendul ascendent pentru cel putin urmatorii cinci ani.
Bricolajul are o pondere de circa 30% din totalul pietei de materiale de constructii si va ajunge anul acesta la peste 900 de milioane de euro, potrivit jucatorilor de pe piata. Ponderea bricolajului in domeniul materialelor de constructii ocupa insa un procent scazut in raport cu alte tari din sud-estul Europei, ceea ce face din Romania o piata tinta pentru jucatorii din vestul Europei.
Printre cei mai importanti factori care au condus la dezvoltarea pietei de bricolaj anul acesta se numara aderarea Romaniei la UE, fapt ce a determinat o micsorare a taxelor vamale pentru multe din produsele importate din tarile UE si implicit a preturilor finale de vanzare, si cresterea puterii de cumparare a romanilor.


Extinderea din bricolaj
Concurenta in retailul de bricolaj, dominat pana in prezent de companiile Praktiker, Bricostore, Ambient si Dedeman, se intensifica odata cu intrarea retelelor internationale BauMax (Austria), Mr. Bricolage (Franta) si Hornbach (Germania), care au anuntat investitii cumulate de peste 500 de milioane de euro in Romania.
Pana la finelele lui 2008, reteaua de magazine de bricolaj va cuprinde peste 60 de unitati ale retailerilor internationali, potrivit planurilor de extindere comunicate de companii.
Dezvoltarea puternica a retailului de bricolaj, in urmatorii ani, se datoreaza cresterii pietei constructiilor si a numarului de proiecte imobiliare comerciale din orasele mari ale tarii.
Bricostore a raportat anul trecut cel mai mare profit de pe piata de bricolaj, de 17,8 milioane de euro, potrivit datelor de la Ministerul de Finante.
Un magazin Bricostore listeaza aproximativ 35.000 de articole, iar 20% din acestea sunt importate direct de companie din Europa sau Asia.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO