Business Construct

Semineele exclusiviste, un accesoriu de lux

Semineele exclusiviste, un accesoriu de lux

Click pentru imaginea marita

29.03.2007, 20:18 577

Atunci cand isi aleg un semineu, clientii trebuie sa tina cont de arhitectura locuintei, de designul interior, dar trebuie sa ia in calcul si detalii tehnice precum tipul de combustibil sau focarul, adica incaperea in care arde focul. Focarul este considerat partea cea mai importanta dintr-un semineu. Compania Seminee Stefanescu a intrat pe piata semineelor in 1995, oferindu-le clientilor trei tipuri de seminee, exclusiviste Dominique Imbert, premium Philippe si economice Ambient, pe care le distribuie in sase orase din tara. "Avem trei showroom-uri in Bucuresti, cate unul pentru fiecare gama si cate un showroom in Iasi si Cluj. Mai au cate un mgazin de desfacere si distribuitorii din Oradea, Timisoara, Galati si Craiova", spune Vlad Stefanescu, directorul companiei.
Ultimul trend pe piata semineelor este reprezentat de gama exclusivista, reprezentata de semineele Focus, care sunt creatii ale designerului Dominique Imbert, importate din Franta.
"In ultimul timp se observa o crestere a cererii pentru gama exclusivista, ultramoderna, seminee cu forme speciale, premiate la marile expozitii Europene si Americane", precizeaza Stefanescu.
Semineele Focus nu sunt de mult timp pe piata din Romania, lansarea oficiala fiind facuta in mai anul trecut. Acestea sunt insa adevarate opere de arta, fiind in acelasi timp facute in intregime din metal.
Astfel, creatiile Dominique Imbert sunt clasificate in functie de pozitia pe care o pot ocupa in casa. Semineele centrale au vizibilitate de jur imprejur, nu au dimensiuni mari, pentru a nu ocupa mult loc si se preteaza locuintelor moderne.
Totodata, semineele murale si de colt au fome extravagante sau sunt atasate peretului ca parte integrata.

Semineele rustice si cele moderne, in topul vanzarilor
Gama de seminee exclusiviste s-a dezvoltat in ultimul an in tot mai puternic, imbinand practic arta cu utilul, insa pe primul loc in vanzarile companiei Seminee Stefanescu au ramas modelele Philippe si Ambient. Astfel, din gamele premium (Phillipe) si economic (Ambient), cele mai bine vandute sunt semineele rustice, urmate de cele moderne si clasice. Semineele rustice sunt similare sobelor taranesti, dar aduc in plus materiale moderne precum marmura roze (un material superior marmurei obisnuite).
Daca in cazul semineelor clasice punctul central este echilibrul, in cazul celor moderne minimalismul si combinatiile avangardiste sunt litera de lege.
Compania Seminee Stefanescu a avut anul trecut o cifra de afaceri de circa 1 milion de euro, in crestere cu 40% fata de anul precedent si se asteapta pentru anul acesta la o crestere asemanatoare. O alta companie care a speculat orientarea pietei catre semineele moderne este Gaftos. "Ultimul trend pe piata il reprezinta semineele moderne minimaliste, realizate din metal si sticla", spune Eugen Gaftoi, directorul companiei Gaftos.
Firma Gaftos importa si distribuie seminee din toamna anului 2005, tarile de provenienta fiind Franta si Letonia.
"Suntem singurii importatori in Romania ai semineelor Evita", precizeaza Gaftoi.
Compania are un showroom in Bucuresti la Sphera Building Center si comercializeaza seminee atat pe focare de lemn, cat si electrice sau pe gaz, in diferite stiluri.
Desi compania nu a observat inca o preferinta speciala a clientilor, cele mai vandute sunt semineele rustice, echipate cu focar pe lemn. Totodata, preferintele clientilor difera si in functie de tipul de locuinte.
"Clientii care construiesc un semineu pentru o casa de vacanta prefera stilul rustic, iar cei care cumpara un semineu pentru o locuinta permanenta prefera stilul contemporan si modern. Totodata, pentru apartamente se prefera stilul modern cu focare pe gaz sau electrice, datorita lipsei cosului de fum", mai spune Gaftoi.

Piata constructiilor, un motor pentru vanzarile de seminee
Compania estimeaza pentru acest an o crestere cu 50% a afacerilor, impulsionata si de cresterea pietei care in 2-3 ani se va maturiza.
"Vanzarile la seminee au crescut continuu in ultimii ani datorita cresterii pietei in constructii, dar si datorita cresterii pietei in constructii, dar si datorita faptului ca semineul tinde sa devina un accesoriu la moda. Din pacate insa, semineul este achizitionat pentru rolul decorativ si nu pentru faptul ca poate incalzi o casa de dimensiuni mici sau chiar medii", mai spune Gaftoi.
Compania E.G.S Building Construct Seminee si Sobe a intrat pe piata acum trei ani, comercializand produse importate din Italia (Edilkamin), Franta (Turbo Fonte) si Anglia (Verine). Compania a incercat sa-si personalizeze oferta pentru fiecare tip de locuinta in parte, estimand pentru anul acesta o dublare a afacerilor pana la aproape 2 milioane de euro.
Desi doar 25% din cifra de afaceri este reprezentata de seminee, reprezentantii companiei considera ca aceasta piata este intr-o continua ascensiune. "Exista seminee pentru orice tip de locuinta precum semineul centrala termica pentru casele de vacanta sau sobele cu peleti (n.r.- combustibili solizi, cu continut scazut de umiditate, obtinuti din rumegus, aschii de lemn sau chiar scoarta de copac) pentru apartamente. In gama de seminee si sobe se gasesc modele rustice, contemporane, clasice, moderne sau chiar ale unor designeri cunoscuti", spune Bianca Vladu, reprezentantul companiei.
E.G.S. comercializeaza seminee pe baza de combustibil (lemn, peleti, gaz si electrice), seminee si sobe centrala termica, precum si sobe pe lemn sau peleti. "Produsele care incep sa mearga din ce in ce mai bine sunt semineele centrala termica si sobele ce folosesc ca si combustibil peletii", spune Vladu.
S-a observat insa si o orientare a clientului spre utilitate, nu numai spre estetica. "In ultima perioada semineul nu a mai fost considerat doar un obiect decorativ, fiind luata in considerare si utilitatea. De exemplu, se poate incalzi un volum anume de aer sau apa si se poate regla temperatura inaintea ajungerii in incapere cu ajutorul unei comenzi telefonice GSM", adauga Vladu.
Afacerea Stelcotech a fost cumparata in septembrie 2005 de catre Codrin Ionut Turcu. Compania distribuie seminee din Germania si Danemarca, avand deocamdata un singur magazin, in Bacau. Desi nu activeaza de mult timp pe aceasta piata, compania a observat inclinatia spre semineele moderne.

Semineele soba, cele mai accesibile
In zonele rurale sunt preferate insa semineele rustice. Compania le ofera clientilor atat seminee soba, cat si seminee construite. Semineele soba sunt de sine statatoare si pot fi mutate dintr-o parte in alta a casei, in timp ce semineele construite sunt imobile. Diferenta dintre semineele soba si semineele construite nu e numai de flexibilitate, ci si de costuri, semineele soba fiind mai ieftine, atat din punctul de vedere al instalarii, cat si din punctul de vedere al costurilor pe parcurs, afirma reprezentantii Stelcotech.
Compania se asteapta ca in acest an sa isi majoreze afacerile cu 300% pe o piata in plina dezvoltare. "Cred ca piata va inregistra o adevarata explozie in urmatorii doi ani", considera Turcu.
Astfel, piata semineelor creste odata cu sectorul constructiilor, dar si odata ce gusturile proprietarilor devin din ce in ce mai sofisticate, iar tehnologia e din ce in ce mai avansata. In consecinta, cea mai mare parte dintre jucatorii de pe aceasta piata se asteapta ca in acest an sa aiba cresteri de peste 30%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO