Business Construct

Stiri: Apartamentele se muta de pe planseta in showroom

31.05.2007, 20:07 15

Pentru promovarea locuintelor inca de pe planseta, dupa exemplul pietelor din vest, dezvoltatorii locali au inceput sa construiasca modele ale viitoarelor apartamente in showroomuri.
Showromurile sunt construite fie la locul constructiei, fie in zone usor accesibile publicului-tinta, iar apartamentele amenajate sunt replici fidele ale viitoarelor locuinte.
Spre exemplu, departamentul rezidential al Colliers opereaza un numar de patru showroom-uri, dintre care unul singur este situat in vecinatatea proiectului si cuprinde apartamente complete, in timp ce restul cuprind doar modele de bai si bucatarii.
Pe de alta parte, cinci dintre proiectele rezidentiale promovate de Eurisko beneficiaza de showroom-uri amenajate in zone intens populate.
"Showroomul este un 'sales tool' (instrument de vanzare - n.r.) foarte important, intrucat este spatiul in care potentialul cumparator ajunge sa cunoasca proiectul, vede macheta si finisajele, intalneste consultantul si afla detalii despre proiect. Este spatiul in care afla toate raspunsurile, in care intra in atmosfera proiectului si il intelege pe deplin", spun reprezentantii firmelor de consultanta.
Modelul este des practicat pe pietele din Europa Centrala si de Est, fiind caracteristic in principal ansamblurilor de mari dimensiuni, apartamentul "etalon" putand fi amenajat chiar in primul bloc al complexului.
"Unii dezvoltatori imobiliari pun la dispozitia potentialilor clienti aplicatii multimedia cu sprijinul carora isi pot configura, viziona si comanda finisajele locuintei. Aplicatia le ofera proprietarilor posibilitatea de a alege elementele de finisaj atat dupa calitate si aspect, cat si dupa pret", precizeaza consultantii imobiliari.
Promovarea ansamblurilor de locuinte prin astfel de metode
se datoreaza in special situatiei existente in momentul de fata, in care o buna parte din tranzactii sunt realizate in lipsa apartamentelor, acestea fiind doar in stadiu de proiect. Constructia unei astfel de locuinte "de proba" poate fi la randul sau o provocare pentru dezvoltator, tinand cont ca investitia intr-un showroom cu trei apartamente, spatii administrative, sali de conferinta
si birouri poate ajunge la un milion de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO