Cele câteva milioane de smartphone-uri şi tablete vândute în România în ultimii ani sunt încă puţin utilizate pentru a naviga pe internet, computerele fiind în continuare folosite pentru a genera peste 90% din accesările paginilor web, iar în acest context şi piaţa de publicitate pentru aceste echipamente este una dintre cele mai mici ca valoare din regiune, arată un studiu realizat de compania poloneză de cercetare şi consultanţă Gemius.
În topul realizat de companie România ocupă locul 13 din 18 în Europa Centrală şi de Est în privinţa traficului realizat de pe dispozitive mobile (tablete şi smartphone-uri), în urma Ungariei şi Serbiei, dar în faţa Bulgariei, Ucrainei şi Moldovei. La nivelul Europei Centrale şi de Est, ponderea traficului realizat de pe dispozitive mobile a atins 10%, de la 3% în ianuarie 2011.
În ceea ce priveşte investiţiile în reclame care să fie afişate pe aceste echipamente mobile abordarea entuziastă a industriei nu se regăseşte şi în cifre, notează analiştii de la Gemius. Doar în Marea Britanie publicitatea pe mobile este o realitate, în condiţiile în care pe respectiva piaţă ponderea investiţiilor în acest mediu este mai mare de 25% din total, adaugă reprezentanţii companiei de cercetare. În regiune România este una dintre cele mai mici pieţe de publicitate pe echipamente mobile, cu o valoare de 0,2 mil. euro, reprezentând mai puţin de 1% din totalul pieţei de publicitate online din ţară, cea mai bună poziţie în clasament fiind ocupată de Turcia cu 7,6 mil. euro (reprezentând aproape 3% din toată piaţa).
Gemius a extras şi date privind comportamentul utilizatorilor şi utilizarea diferitelor echipamente pentru a naviga pe internet. „Datorită numărului mare de device-uri, comportamentul utilizatorilor a devenit din ce în ce mai complex.“