Business Hi-Tech

Amazon, interesat de muzica digitala

08.08.2005, 18:04 14

Cel mai mare magazin de pe Internet, Amazon.com, ar putea fi urmatorul jucator care intra in arena muzicii digitale alaturi de Apple sau Napster, avand toate sansele sa devina unul dintre primii competitori.

Amazon se afla in tratative cu directorii executivi ai unor companii de inregistrari in vederea acordarii licentelor necesare pentru debutul afacerii pana la sfarsitul acestui an, scrie cotidianul american The Wall Steet Journal.

Compania ar putea incheia un parteneriat cu MusicNet, un distribuitor de muzica digitala care este partener Yahoo si RealNetworks, insa oficialii Amazon nu au confirmat oficial aceste zvonuri. Planurile Amazon ar putea include un serviciu de descarcare melodie cu melodie, similar cu iTunes oferit de Apple, sau chiar unul cu abonament lunar asemanator cu seviciul Rhapsody oferit de RealNetwork, scrie The Wall Street Journal.

Directorul executiv al Amazon, Jeff Bezos, a declarat in repetate randuri ca i-ar placea ca firma sa includa mai multe servicii digitale, iar pe Internet a aparut recent un anunt in care se mentiona necesitatea unui "manager de achizitii" pentru viitorul serviciu de muzica digitala din cadrul companiei, scrie presa internationala.

In plus, ca si industria muzicala, Amazon s-a lovit in ultimul timp de problema scaderii continue a vanzarilor de CD-uri si de DVD-uri, cauzata tocmai de expansiunea muzicii digitale, dar si succesul playerelor de muzica digitala de genul iPod al Apple.

Desi Amazon beneficiaza de atuurile unui brand puternic care ar putea influenta in mod decisiv piata, adevarata provocare o va constitui diferentierea serviciilor oferite de cele deja existente pe piata destul de aglomerata a muzicii digitale, spun analistii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO