Business Hi-Tech

Analiştii IT: Tableta Amazon va fi primul rival „adevărat“ al iPad

Analiştii IT: Tableta Amazon va fi primul rival „adevărat“ al iPad

Jeff Bezos, fondator şi CEO al companiei americane Amazon, cel mai mai mare magazin online din lume. Foto AFP

Autor: Adrian Stefan Seceleanu

27.09.2011, 00:03 2668

După aproape doi ani de la momentul în care Apple a scos pe piaţă iPad, zeci de companii de tehnologie din întreaga lume - printre care şi giganţi ca Samsung, RIM (Blackberry) sau HP - au fost atrase de magia creată de Steve Jobs în jurul acestor produse la fel cum insectele sunt atrase de lumină - şi au lansat una după alta produse rivale, scrie New York Times.

Niciunul dintre produsele care au încercat să concureze cu iPad nu a avut însă succesul fulminant al iPad: 29 de milioane de unităţi vândute din aprilie 2010 până în prezent. Întreaga lume IT este însă acum cu ochii aţintiţi spre Jeff Bezos (foto), fondator şi CEO al companiei americane Amazon, cel mai mare magazin online din lume şi liderul pieţei de cititoare de cărţi electronice.

Compania a convocat miercuri la New York presa pentru un eveniment în cadrul căruia este aşteptată să-şi lanseze propria tabletă PC. Din speculaţiile vehiculate până acum, care nu au fost comentate de companie, Amazon va lansa o tabletă PC cu ecran touch color, bazată pe platforma software Google Android, la un preţ de 250 de dolari - o jumătate din costul celui mai ieftin iPad. Ecranul va avea o dimensiune de 7 inch, o versiune cu un ecran de 10 inch urmând să fie lansată anul viitor. De ce acest interes uriaş în condiţiile în care atâtea nume mari şi-au sfărâmat dinţii încercând să "distrugă" iPad? "Este cel mai bine plasat competitor al Apple", scrie New York Times, referindu-se la faptul că Amazon le poate oferi utilizatorilor conţinut şi poate vinde prin propriul magazin tableta, ocolind pe cele mai mari pieţe un lanţ de distribuitori cu care să-şi împartă profiturile.

Dacă va fi de doar 250 de dolari, preţul va fi un argument-cheie, spun analiştii care pariază pe faptul că Amazon ar avea succes în rândul clienţilor care nu vor o tabletă în scopuri business, adică două treimi din piaţă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO