Business Hi-Tech

ANRCTI: In telefonia fixa a crescut doar numarul de utilizatori din mediul de business

17.05.2007, 19:21 13

Clientii companii sunt singurii care continua sa achizitioneze servicii de telefonie fixa, pe o piata aflata in declin, incepand cu anul 2004, potrivit datelor privind industria locala de comunicatii pe anul 2006 publicate de Autoritatea Nationala de Reglementare in Comunicatii si Tehnologia Informatiei (ANRCTI).
Numarul de clienti persoane fizice pentru serviciile de telefonie fixa a scazut de la 3,935 milioane in 2004 la 3,664 milioane in 2006, in timp ce numarul clientilor-companii a crescut constant, ajungand la 559.629 la finele anului trecut.
Romtelecom continua sa domine piata locala de telefonie fixa cu 80,2% din clientii persoane fizice (2,921 milioane) si 82,31% din clientii - companii (460.302).
Romtelecom a pierdut in schimb teren in ce priveste cota de piata pe apelurile internationale, operatorul ajungand la doar 41,9% din piata in 2006, fata de 58,8% in 2004. Piata apelurilor internationale a fost cea pe care s-a manifestat cea mai dura competitie, inca din primele luni ale liberalizarii pietei locale de comunicatii. In ce priveste operatorii de telefonie mobila, numarul abonatilor din mediul de business a crescut puternic in 2006, cu 200.000 de utilizatori (cartele sim), la 1,9 milioane.
Numarul de utilizatori (cartele sim active) de servicii de telefonie mobila de pe piata locala a crescut anul trecut cu 4 milioane, la 17,4 milioane. In 2005 numarul de utilizatori noi adaugati de operatorii mobili a fost de 3,2 milioane.
Numarul de utilizatori cu abonament ai serviciilor de telefonie mobila a crescut in 2006 la 5,9 milioane, fata de 4,8 milioane la sfarsitul lui 2005. Numarul de utilizatori de cartele preplatite a crescut puternic, de la 8,6 milioane in 2005 la 11,5 milioane in 2006. De altfel, cifrele ANRCTI arata ca ponderea utilizatorilor cu abonament din totalul utilizatorilor de telefonie mobila a scazut constant, ajungand de la 36,1% in 2004 la 33,9% in 2006. O posibila explicatie este concentrarea Cosmote, relansat pe piata in decembrie 2005, pe segmentul de cartele preplatite - care reprezinta circa 80% din numarul total de peste 2 milioane de clienti ai operatorului.
Numarul legaturilor la Internet in banda larga (broadband) a atins 1,764 milioane de conexiuni la finele anului 2006, in crestere cu 134,9% fata de 2005, conform datelor preliminare anuntate de autoritatea de reglementare in comunicatii. Aproape 40% din numarul conexiunilor broadband au ca suport tehnologia mobila (CDMA/ EVDO, EDGE, 3G). Anul trecut cele mai ridicate rate de crestere in ceea ce priveste furnizarea de servicii de acces la Internet in banda larga au fost inregistrate de conexiunile furnizate prin xDSL (1.075%) si cele furnizate prin retelele de cartier si satelit (211%). Valoarea pietei telecom a crescut anul trecut la 3,5 miliarde euro, cu 500 mil. euro mai mult fata de 2005.

Blackberry - Numarul de abonati la serviciile de fax mobil, fax&data Blackberry este de aproximativ 4.000, conform ANRCTI. Conform unor surse din piata insa numarul de utilizatori ai terminalelor Blackberry depaseste cifra din raportul autoritatii.

Telefonie fixa - Doar numarul de clienti din mediul de business a crescut anul trecut in telefonia fixa. Numarul de linii de telefonie fixa detinute de companii a crescut la 559.629 la sfarsitul anului trecut, fata de 520.211 la finele lui 2005.

Televiziune prin satelit - Numarul de utilizatori pentru serviciile de televiziune prin satelit a inregistrat anul trecut cea mai mare crestere pe piata de retransmisie audio-video, de circa 460.000, la 613.096 clienti.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO