Business Hi-Tech

Apple iPhone ar putea fi o atractie si pentru utilizatorii din mediul de business

17.09.2007, 21:34 189

Pentru a detine un control strict asupra securitatii si performantei dispozitivului, Apple a hotarat ca platforma iPhone sa fie inchisa, astfel incat utilizatorii nu pot instala aplicatii de la terti. Decizia nu a fost bine primita de catre persoanele din mediul de afaceri, care utilizeaza o varietate de aplicatii si necesita flexibilitate mai mare.
Insa dezvoltatorii software au gasit o metoda inedita de a rezolva aceasta problema. Acestia pot crea puternice aplicatii pe Internet, bazate pe platforma Ajax, care pot fi accesate prin browser-ul Safari preinstalat pe iPhone.
Visto, un important operator de servicii de e-mail, va lansa serviciul Visto Mobile pentru iPhone, care permite utilizatorilor sa-si acceseze conturile de e-mail ale companiei, utilizand servere Microsoft Exchange si IBM Lotus Domino.
Potrivit vicepresedintelui departamentului de marketing al companiei, Joyce Kim, Visto Mobile va utiliza protocolul IMAP pentru a oferi utilizatorilor acces la mesajele de business (pe langa browser-ul de Internet Safari, iPhone are preinstalat un client de e-mail care permite accesarea conturilor folosind protocoalele POP3 si IMAP).
Compania de management hardware Synchronica a anuntat de asemenea ca va oferi un serviciu de sincronizare fara conectare la computer intre iPhone si servere Microsoft Exchange.
Folosind Mobile Gateway 3, operatorii telecom le pot oferi clientilor posibilitatea de a-si primi mesajele pe iPhone fara a fi nevoiti sa ceara unui tehnician IT din companie sa deschida un port al firewall-ului sau sa ruleze servicii aditionale.
Mobile Gateway 3 utilizeaza Microsoft Outlook Web Acces pentru a extrage si primi mesajele pe iPhone.
NetSuite a anuntat relansarea SuitePhone, o noua versiune a unei aplicatii care permite accesul de la distanta a serviciilor de tip ERP (planificarea resurselor intreprinderii), CRM (managementul relatiilor cu clientii) si e-commerce (comert electronic). SuitePhone poate fi rulat direct din browser-ul Safari al iPhone-ului. Datorita ecranului de dimensiuni relativ mari, iPhone este un dispozitiv bun pentru clientii NetSuite, sustin oficialii companiei.
iPhone nu a atras nici pe departe numarul de fani de care se bucura dispozitivul BlackBerry al firmei Research In Motion, insa situatia s-ar putea schimba in viitorul apropiat.
"iPhone va fi un punct de rascruce in mediul de afaceri si intr-adevar subliniaza directia in care se indreapta smartphone-urile", a declarat analistul Craig Mathias de la Farpoint Group. Acesta con-sidera ca iPhone este "business-ready" pentru oricine a adoptat modelul aplicatiilor Web.
Michael Karfakis, directorul executiv al firmei de design si marketing Vitamin, a oferit cate un iPhone pentru cinci dintre angajatii sai, incurajandu-i sa il "foloseasca pentru orice", inclusiv munca de cercetare, blog-uri, podcast-uri, servicii de e-mail si vizionare de filme. "iPhone are aplicabilitate atat personala, cat si profesionala. Am renuntat la tehnologii alternative pentru ca nu puteau realiza atatea functii", a adaugat Karfakis. Multe smartphone-uri ofera posibilitatea de a naviga pe Internet, insa Karfakis subliniaza eficienta si usurinta cu care se descurca iPhone.
Primii posesori ai aparatului, care a fost lansat pe 29 iunie in Statele Unite, s-au declarat extrem de multumiti, Apple si AT&T, operatorul care distribuie exclusiv iPhone, reusind chiar sa castige clienti in detrimentul rivalilor.
Greg Joswiak, vicepresedintele Apple al departamentului de marketing pentru iPod si iPhone, a declarat ca raspunsul pozitiv al publicului in primele luni de la lansare este crucial pentru orice produs, la fel cum s-a intamplat si cu iPod. "Am inregistrat o reactie si mai buna la iPhone", a adaugat Joswiak.
Insa Apple se confrunta cu mai multe obstacole. Posesorii de iPhone au evidentiat numeroase lucruri ce ar putea fi imbunatatite - o baterie mai puternica (sau macar posibilitatea de a schimba bateria), memorie interna mai mare, conectivitate 3G sau suport pentru carduri prin care memoria sa fie extinsa. Cu iPhone, Apple a reusit sa-si extinda publicul tinta. Potrivit aceluiasi studiu, trei din zece cumparatori achizitionau pentru prima oara un produs Apple, iar pentru 40% dintre posesori, iPhone a reprezentat de fapt si primul iPod.
Apple ar putea "schimba peisajul pe piata telefoanelor mobile", daca inregistreaza acelasi succes in castigarea loialitatii clientilor sai ca in domeniul muzicii portabile sau al computerelor personale, sustine analistul Gene Munster de la Piper Jaffray.
Un studiu efectuat de compania de analiza Interpret pune intr-o lumina favorabila si operatorul AT&T - jumatate dintre persoanele care au achizitionat un iPhone au renuntat la vechiul lor operator de telefonie mobila. Dintre acestia, 35% au platit in medie 167 de dolari (121,1 euro) pentru a anula contractul.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO