Business Hi-Tech

Arobs a vandut GPS-uri de 1 mil. euro in patru luni

Arobs a vandut GPS-uri de 1 mil. euro in patru luni

Smailo S1000 are un ecran tactil de 4,3 inchi (10,9 cm)si are un pret de pornire de 699 de lei

18.08.2008, 19:27 25

Compania clujeana Arobs Software Transilvania a comercializat, in primele patru luni de la lansare, 5.000 de sisteme de navigatie prin satelit (GPS) sub brandul propriu Smailo. Avand in vedere pretul de pornire de 699 de lei (197 de euro) al unui astfel de aparat, ar inseamna ca firma a realizat vanzari de cel putin 3,5 mil. lei (circa 1 mil. euro) in intervalul aprilie - august.
In aceasta perioada de timp, Arobs a raportat o cifra de afaceri de 4 mil. euro, in crestere cu peste 50% fata de perioada similara a anului trecut.
"Pana in prezent s-au vandut circa 5.000 de GPS-uri Smailo, depasind asteptarile noastre. La lansare, ne-am propus, ca obiectiv pentru anul 2008, sa comercializam 10.000 de unitati Smailo in Romania si in afara tarii, insa, datorita nivelului ridicat al cererilor, este posibila depasirea acestui prag", a declarat pentru ZF Voicu Oprean, directorul general al Arobs.
"Preconizam atingerea nivelului de 12.000 - 14.000 de unitati vandute pana la sfarsitul anului", a adaugat Oprean.
El a mai spus ca Arobs a reusit sa comercializeze primele dispozitive Smailo in afara Romaniei, in Finlanda, si intentioneaza sa lanseze produsul si pe alte piete din Europa de Est, precum Ucraina si Bulgaria. Compania va prezenta produsul si in cadrul targului de electronice IFA din Berlin, care se desfasoara in perioada 29 august - 3 septembrie.
GPS-urile Smailo, produse in Taiwan, se adreseaza posesorilor de masini din clasa de mijloc. Preturile de vanzare sunt de 699 de lei (include harta Europei de Est), respectiv 799 de lei (curpinde 43 de tari din Europa), TVA inclusa.
Oficialii companiei se asteapta la venituri totale de 4-5 mil. euro pe segmentul dispozitivelor GPS, respectiv jumatate din cifra de afaceri de 10 mil. euro pe care compania si-a propus-o pentru acest an.
Oprean estimeaza ca piata de sisteme GPS din Romania a totalizat 10 mil. euro anul trecut, cand s-au vandut aproximativ 40.000 de unitati. Nivelul pietei ar putea creste la 15 mil. euro in 2008. Compania anticipeaza un rulaj de 10 mil. euro, mizand pe avansul afacerilor celor trei linii de business ale companiei - dezvoltarea de solutii software in regim outsourcing pentru pietele din Europa de Vest si America de Nord, dezvoltarea de solutii software pentru piata interna (monitorizarea flotelor auto, automatizarea fortei de vanzari / SFA), precum si distributia de sisteme GPS si terminale smartphone cu GPS.
"Pe partea de solutii software destinate pietei interne avem peste 350 de clienti, de la firme mari cu sute de agenti de vanzari si flote numeroase pana la firme mici si mijlocii (IMM), agentii de turism si touroperatori, firme de leasing, asigurari, taximetrie etc", a spus Oprean, adaugand ca printre principalii clienti ai companiei se numara RCS& RDS, Soceram, Jidvei, Euro GSM (Mobile Distribution), Pizza Hut, KFC, Eximtur si Transavia.
Arobs intentioneaza sa lanseze doua noi aplicatii software pe piata locala.
Prima dintre ele, RadarFIX, va anunta soferii de proximitatea radarelor fixe din tara. Software-ul utilizeaza celulele GSM ale operatorilor pentru a triangula pozitia terminalului in raport cu pozitiile camerelor fixe.
Compania isi propune sa lanseze si o solutie pentru managemetnul traficului rutier, de tip TMC (Traffic Message Channel).
Utilizat in Statele Unite si Europa de Vest, sistemul foloseste tehnologiile GSM si GPS pentru a oferi soferilor informatii in timp real despre situatia traficului, blocaje sau drumuri in constructie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO