Business Hi-Tech

BlackBerry ţinteşte clienţii business cu o tabletă cu Wi-Fi, dar fără 3G

BlackBerry ţinteşte clienţii business cu o tabletă cu Wi-Fi, dar fără 3G

Autor: Magraon Andreea

28.09.2010, 23:30 32

Research In Motion (RIM), producătorul canadian al telefoanelorBlackBerry, a lansat tableta PlayBook, prin care compania intră peo nouă piaţă, dominată de iPad, dezvoltat de Apple, relateazăcotidianul american The Wall Street Journal.

Dispozitivul are un ecran de 7 inchi (17,8 cm) şi două camere HDpentru conferinţe, conexiune Bluetooth şi Wi-Fi. PlayBook nu seconectează însă direct la reţelele operatorilor de telecom. Înabsenţa unei reţele Wi-Fi, tableta se poate conecta la net doarprin intermediul unui telefon, prin conexiunea Bluetooth. RIM aanunţat că viitoarele versiuni ar putea să se conecteze direct lareţele 3G prin folosirea unei cartele sim dedicate, la fel ca iPadsau alte produse asemănătoare.

Oficialii RIM susţin că au dezvoltat tableta la "presiunea"clienţilor din corporaţii, astfel că PlayBook vizează în primulrând utilizatorii din mediul de business. Totuşi, notează WallStreet Journal, compania s-a ferit să spună că tableta nu ar fidestinată consumatorilor obişnuiţi, iar o serie de aplicaţiiprezentate cu ocazia lansării, care gestionează fotografii, cărţielectronice sau muzică, arată că gadgetul nu va fi unul axat strictpe aplicaţii business. Amazon a anunţat de altfel că va dezvolta oaplicaţie e-reader pentru PlayBook.

PlayBook nu va rula pe sistemul de operare pentru telefoaneleBlackBerry, ci pe QNX, al unei companii cumpărate de producătoriicanadieni în această primăvară. QNX produce software pentru aproapeorice, de la maşini la reactoare nucleare, potrivit cotidianuluiamerican. Spre deosebire de iPad, PlayBook poate rula videclipuricare utilizează tehnologia Flash.

De luna viitoare, tableta RIM va fi vândută corporaţiilor şidezvoltatorilor de aplicaţii, iar din 2011 consumatorilorobişnuiţi. Acest lucru înseamnă că RIM va pierde sezonulsărbătorilor de iarnă, care aduce de obicei vânzări mari pesegmentul consumer. În iarnă multe companii de IT, precum Dell sauSamsung, vor lansa tablete PC. Reprezentanţii companiei canadienenu au dat detalii despre preţul tabletei PC şi nici despreoperatorii care o vor pune în vânzare.

Analiştii estimează vânzări la nivel mondial de 40-50 demilioane de unităţi de tablet PC-uri anul viitor. Piaţa va fidominată de iPad, care în primele trei luni de la lansarea din lunaaprilie s-a vândut în peste 3 milioane de exemplare.

Lansarea PlayBook vine în contextul în care RIM încearcă să-şirecâştige din cota pierdută pe piaţa telefoanelor mobile, în careutilizatorii caută din ce în ce mai multe dispozitive rapide şi cusofturi interactive. Utilizatorii BlackBerry se plâng că sistemulde operare al telefonului este încet.

Principalii rivali ai BlackBerry sunt Android, sistemul deoperare al Google, şi cel pentru iPhone, telefonul produs de Apple.Potrivit companiei de cercetare Gartner, Android va ajunge până lasfârşitul anului pe locul doi, depăşind BlackBerry la nivelmondial, cu o cotă de 17,7%.

Caracteristici tehnice:

  • Are un ecran de 17,8 cm.
  • Are două camere HD în partea din faţă şi cea din spate.
  • Are conexiune Bluetooth şi Wi-Fi. Nu se conectează însă directla reţelele 3G.
  • Include o platformă software diferită faţă de telefoaneleBlackBerry.
  • Rulează videoclipuri care utilizează tehnologia Flash.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO