Business Hi-Tech

Brazilienii de la VTEX vor accelera investiţiile locale odată cu noua finanţare de 140 mil. dolari

Brazilienii de la VTEX vor accelera investiţiile locale...

Autor: Ioana Nita

27.11.2019, 00:00 93

Compania braziliană VTEX, specializată în furnizarea unei platforme unificate pentru comerţul online, a obţinut recent o finanţare de 140 milioane dolari de la fondul SoftBank, din America Latină, în colaborare cu Gávea Investimentos şi Constellation Asset Management, care va ajuta şi la accelerarea investiţiilor locale ale VTEX.

„Infuzia de capital anunţată la nivel global sprijină planurile de expansiune VTEX, iar pe plan local, în România, vine să întărească planurile noastre şi să accelerăm şi mai mult dezvoltarea în ţară şi în regiune. Vom continua să investim în a avea un produs foarte bun, pe plan global, dar şi în localizarea acestuia în România şi în regiune, pentru a oferi soluţii potrivite pieţei locale. În această direcţie, a localizării şi adaptării în funcţie de pieţe, în România, de exemplu, VTEX lucrează deja cu un furnizor local, Zitec, pentru implementarea platformei“, a declarat Cristi Movilă, country manager pentru VTEX în România. Compania braziliană a intrat oficial pe plan local anul trecut, biroul din România fiind primul său centru din regiune. Acesta reprezintă o parte importantă din strategia companiei de extindere în Europa Centrală şi de Est, investiţiile alocate pentru anul acesta depăşind 200.000 euro.

Până acum, compania braziliană a atras în portofoliu şase magazine online din România, din care patru au deja platforma „live“ – MiniPrix, F64, Dacris şi în curând şi Meli Melo. Ceilalţi doi noi clienţi sunt Pentru Animale şi Chilli Ideas. Pentru 2019, ţinta VTEX este de ajunge la 8 clienţi pe plan local şi 15 până la sfârşitului anului viitor. La nivel global, VTEX oferă soluţii de comerţ pentru 2.500 de branduri, printre care Levi’s, Sony, Walmart, L’Oréal şi Motorola. Cu ajutorul noii investiţii obţinute, VTEX îşi va continua dezvoltarea şi expansiunea la nivel global şi va continua să îşi îmbunătăţească soluţiile de tip cloud commerce pe care le oferă.  „În ultimii 4 ani, ne-am axat pe construirea unei platforme care să permită dezvoltarea comerţului la nivel global prin unificarea operaţiunilor clienţilor noştri online şi offline“, spune Mariano Gomide, cofondator şi co-CEO la VTEX. „În tot acest timp, am deschis birouri în SUA şi în UE şi ne-am consolidat prezenţa în America Latină. Aceasta investiţie făcută de SoftBank şi partenerii săi validează dedicarea noastră de a oferi o platformă de comerţ unificată, scalabilă, securizată şi globală.“

Având o creştere organică de 43% pe an, în ultimii 5 ani, VTEX a devenit unul dintre cei mai mari jucători la nivel mondial pe piaţa comerţului digital. Cu sediul central în Londra, compania a fost recunoscută de IDC şi Gartner ca un jucător de urmărit, luând în calcul nivelul ridicat de user experience oferit de VTEX, uşurinţa în configurare şi rapiditatea implementării platformei. La începutul anului 2019, VTEX a achiziţionat UniteU, o platformă de ecommerce cu sediul în SUA. „Achiziţionarea UniteU a fost doar primul pas al unei expansiuni responsabile şi consistente a VTEX în SUA. Avem planuri mari să accelerăm extinderea la nivel global şi în direcţia inovării de produs“, mai spune Mariano Gomide. Printre inovaţiile companiei se află tehnologia patentată de plată online fără parolă, sigură şi intuitivă, numită SmartCheckout™, o reţea arhitecturală de microservicii pentru a furniza fără probleme actualizări continue, şi VTEX IO, arhitectura de dezvoltare fără servere care permite clienţilor producerea de aplicaţii web scalabile,  gata pregătite pentru producţie, destinate comerţului global fără necesitatea unei infrastructuri complexe. 

„Obiectivul nostru este să devenim o putere globală pe segmentul de platforme de comerţ unificate pentru companii mijlocii şi mari“, spune Geraldo Thomaz, cofondator şi co-CEO VTEX. „Odată cu această infuzie de capital, vom putea investi mai mult în cercetare şi dezvoltare, să răspundem mai rapid la cerinţele pieţei, şi să livrăm un produs mai robust, care foloseşte AI, capabil să ne ducă în viitorul comerţului“.  

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO