Business Hi-Tech

Clubafaceri.ro se asteapta la o scadere a traficului

15.02.2008, 21:43 105

Clubafaceri.ro, al doilea site local dupa numarul de vizitatori din topul realizat in ianuarie de Biroul Roman de Audit al Tirajelor (BRAT), a anuntat ca intentioneaza sa renunte la o parte din continutul gazduit in prezent pe portal, fapt care ar putea duce la o scadere semnificativa a numarului de vizitatori.
Site-ul s-a retras, de asemenea, si din trafic.ro, serviciul de monitorizare a traficului si audientei pe internet detinut de compania NetBridge Development.
Reprezentantii portalului detinut de compania Medianet, care a avut in ianuarie 1,85 milioane de vizitatori unici si estimeaza pentru acest an afaceri de 1 mil. euro, afirma ca vor elimina de pe site "continutul irelevant" - definit ca o serie de cuvinte-cheie care atrag trafic de pe motoarele de cautare, dar nu ofera, in fapt rezultatele cautate de utilizatori.
Spre exemplu, anterior deciziei Medianet, daca un utilizator cauta pe Google dupa cuvintele-cheie "program Metro Baneasa", motorul de cautare afisa intre primele cinci rezultate un link catre portalul clubafaceri.ro, desi pe portal utilizatorul nu gasea informatia cautata. In prezent, dupa modificarile operate de Medianet, la o cautare pe Google dupa cuvintele-cheie mentionate, portalul clubafaceri.ro nu mai apare intre rezultatele livrate de motorul de cautare.
Totusi, in prezent, aproape orice cautare de magazin sau produse din Romania pe motorul de cautare al Google returneaza link-uri (adrese de internet) catre pagini si articole catre site-ul clubafaceri.ro.
Avand in vedere faptul ca un procent semnificativ de trafic este directionat catre site-uri de Google, publisherii online sunt presati sa isi vada paginile web cat mai bine plasate in rezultatele generate de Google sau Yahoo! la cautarea dupa diferite cuvinte-cheie.
Pentru a obtine rezultate mai bune la cautarile pe Google, spre exemplu, companiile pot fie sa plateasca pentru ca un link catre pagina lor web sa fie afisat intr-un loc foarte bine plasat, fie isi pot optimiza continutul paginii web, pentru a obtine o pozitie favorabila in lista de rezultate - operatiune denumita generic "optimizare pentru motoare de cautare".
Reprezentii Medianet spun ca vor "filtra" continutul (cuvintele-cheie - n. red.) de pe site astfel incat la cautarile realizate pe motoarele de cautare, clubafaceri.ro sa apara doar cu linkuri catre informatii relevante.
O posibila cauza pentru problema continutului irelevent este numarul mare de materiale prezente pe site, a declarat pentru ZF Adrian Tanasescu, manager general al Medianet intr-un interviu realizat in urma cu aproximativ doua saptamani.
"Clubafaceri.ro a fost conceput ca o sursa de business, dar adresata IMM-urilor. Ne-am propus sa construim o piata virtuala in care cererea se intalneste cu oferta", a precizat Adrian Tanasescu.
Proprietarii de companii pot testa gratuit timp de 30 de zile serviciile clubafaceri.ro. Dupa expirarea acestei perioade, firmele pot opta pentru mai multe pachete de servicii, cu preturi cuprinse intre 100 si 350 de euro.
Portalul, lansat in 2003, si-a propus pentru acest an afaceri de aproximativ un milion de euro, dupa ce in 2007 volumul afacerilor s-a situat la aproximativ 350.000 de euro.
Adrian Tanasescu se asteapta ca in acest an sa creasca ponderea in cifra de afaceri a abonamentelor platite.
Potrivit serviciului de monitorizare Trafic.ro, clubafaceri.ro se afla la finele saptamanii trecute pe pozitia a saptea in clasamentul general cu 613.000 de vizitatori in ultimele sapte zile.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO