Business Hi-Tech

Comertul online cu haine a ajuns la 18,3 mld. $

15.05.2007, 19:23 25

Pentru prima oara de la aparitia comertului pe web, consumatorii din Statele Unite au cheltuit anul trecut in magazinele online mai multi bani pe haine, pantofi si accesorii decat pe computere, software sau componente IT, conform unui studiu publicat de Forrester Research si citat de presa internationala.
Astfel, siturile web stilizate, cu o utilizare eficienta a imaginilor care le permit consumatorilor sa vizualizeze detalii in legatura cu produsul, au contribuit anul trecut la cresterea cu 61%, la 18,3 mld. dolari (13,5 mld. dolari) a vanzarilor de haine, accesorii si incaltaminte, acesta devenind primul segment din piata dupa turism. Serviciile de turism platite online au reprezentat circa 73,5 mld. dolari (54,36 mld. euro). In schimb, vanzarile de hardware si software au crescut cu doar 20 de procente, pana la 17,2 mld. dolari (12,7 mld. euro).
Acelasi studiu arata ca in 2006 piata a crescut cu 25%, pana la valoarea de 220 mld. dolari (162,7 mld. dolari), inregistrand un ritm de crestere similar celui din 2005 si fiind peste asteptarile analistilor.
De altfel, conform analistilor, comertul online creste puternic si vor mai trece multi ani pana cand va ajunge la saturare, chiar daca in ultimii ani aceasta piata a inregistrat cresteri de peste 10%, scrie presa internationala.
"Piata continua sa creasca tot mai mult, inghitind o cota tot mai mare din vanzarile totale din retail", au declarat autorii studiului publicat de Forrester Research.
Cresterea retailului online a fost impulsionata de cea din fiecare an a numarului de consumatori care utilizeaza conexiunile de banda larga, cat si de raspandirea siturilor care promoveaza achizitiile online.
In ciuda potentialului mare de crestere, ratele anuale de crestere de peste 20% nu vor persista, este de parere Scott Silverman, director executiv al Shop.org, divizia digitala a Federatiei Nationale de Retail.
Scott Silverman spune ca industria este asteptata sa atinga in acest an vanzari de 250 mld. dolari (185 mld. euro), in crestere cu 18 procente fata de 2006.
"La un anumit punct va urma o incetinire. Retailul online, existent deja de 13-14 ani, incepe sa se maturizeze", a adaugat Silverman.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO