Business Hi-Tech

Contraatacul Cosmote pe piata de telefonie mobila produce cozi

09.03.2006, 00:00 25

Oferta recent lansata de Cosmote Romania, prin care clientii pot vorbi 2.000 de minute pe luna in schimbul a trei euro, a generat o reactie in randul consumatorilor pe care putini analisti o asteptau: cozi de zeci de metri in fata magazinelor unde se vand cartelele Cosmote.

In fata magazinului de la Piata Romana din Bucuresti, oamenii fac o coada de aproape 20 de metri. Majoritatea sunt tineri pana in 25 de ani. "Eu stau aici de doua ore", spune un barbat care mai avea doar cativa metri pana la intrarea in magazin. "Am auzit ca la City Mall se sta numai jumatate de ora."

Se rade, se fac poze. Cand mai apare cate un un nou doritor de cartela Cosmote, se minuneaza cel putin cateva minute cat de mare e coada. "Nici la bilete la meci nu e chiar asa", spune un pusti la vreo 16 ani catre doi prieteni.

"Cel putin zece prieteni de ai mei isi iau cartela din asta. Cum sa nu profit sa vorbesc moca cu ei? Nici nu mai spun cat o sa economisesc atunci cand o sa vorbesc cu prietena mea", explica Cosmin, un student la ASE. In aceeasi zona, la Germanos este liniste. "Pentru azi, nu mai avem decat cartele la pachet cu telefon" (pachete care costa 36 de euro, adica 1,5 milioane lei vechi, in comparatie cu 210.000 de lei vechi pretul cartelei fara telefon - n.r.), explica vanzatorul. "Abia luni a inceput lumea sa-si dea seama de oferta. Vindem in fiecare zi 350 de cartele. Dar terminam stocul in cateva ore", mai spune el.

Interesul peste asteptari a generat si cateva efecte secundare. In ultimele zile, site-ul Cosmote a "picat" de cateva ori, motivul fiind, conform unor surse din companie, faptul ca prea multi internauti l-au accesat simultan pentru a se informa despre noua oferta a companiei.

In plus, pe forumurile de pe Internet au aparut si "negustori" care ofera spre vanzare la suprapret cartele Cosmote proaspat cumparate. Un astfel de anunt, publicat ieri pe site-ul http://gsm.bursa.rol.ro, spunea: "Vand cartela Cosmote cu 2.000 de minute, pret 500.000 fix".

Un alt anunt propunea "la deruta" un pret despre care spunea ca este oficial: "350.000 lei. Asta e si pretul din magazin... numai ca in magazine nu se mai gasesc". Un alt negustor de ocazie spune ca a vandut 31 de cartele, la pretul de 700.000 de lei.

Cert este ca fenomenul cozilor la usile magazinelor unde se vand produse sau servicii de telefonie mobila, obisnuit la finalul anilor ''90 cand telefonia mobila era inca o noutate, a disparut in ultimii ani. Poate, cu exceptia perioadelor de sarbatori (Craciun, Paste), cand clientii se mai inghesuie, de obicei pentru a prinde un cadou in ultimul moment.

De altfel, reducerile agresive de preturi par sa fie si singura sansa a Cosmote de a recupera din diferenta fata de liderii pietei, Connex si Orange. Acestia au, impreuna, peste 13 milioane de clienti, in timp ce Cosmote avea la finalul anului trecut aproape 49.000 de clienti. Celalalt jucator de pe piata locala, Zapp, avea circa 370.000 de clienti la finalul anului trecut.

Dupa relansarea din luna decembrie a anului trecut sub noul brand, Cosmote (fostul Cosmorom) a anuntat o politica agresiva de marketing bazata in principal pe tarife mai reduse decat ale concurentei, pe atragerea clientilor tineri si pe oferirea de telefoane gratuite abonatilor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO