Business Hi-Tech

Convergenta serviciilor din telecom este inca departe

05.06.2007, 17:14 59

Reprezentantii industriei telecom sustin ca vor trece ani buni pana cand va fi posibila mult anticipata fuziune dintre retelele de telefonie fixa si cele de telefonie mobila, scrie presa internationala. Operatorii au probleme in a gasi clienti pentru pachetele combinate care ofera servicii de telefonie fixa si mobila, deoarece acestea sunt greu de implementat si nu pot pune la dispozitia consumatorilor o gama larga de telefoane, au declarat directori ai industriei care au participat in Amsterdam la o conferinta pe tema convergentei telecom.
Anul acesta, Deutsche Telekom a renuntat la dispozitivul T-One, pe care clientii il puteau folosi ca pe telefon fix atunci cand erau acasa, respectiv ca pe un telefon mobil in deplasare. Produsul a atras doar cateva mii de consumatori.
Jacques Veyrat, directorul executiv al operatorului francez Neuf Cegetel, a precizat ca numarul total de abonati ai serviciului fix-mobil oferit de companie reprezinta doar o mica parte din totalul de 150.000 de clienti.
Multi operatori considera aceste servicii ca pe o simpla metoda de a oferi clientilor acces la linia de telefonie fixa si sunt reticenti in a oferi servicii aditionale care functioneaza pe mai multe dispozitive si retele.
"Nu oferim nimic mai mult decat reduceri de pret", a declarat Sebastiao Riberiro de la Brasil Telecom. Adevarata convergenta arata altfel, considera Michel van Veen, director de dezvoltare a afacerilor pentru Cable & Wireless, al doilea mare operator din Marea Britanie.
"Fiul meu se joaca, foloseste programe de mesagerie instantanee si videotelefonie. Nu prea il intereseaza diferenta intre PC, laptop sau dispozitiv mobil. El vrea sa foloseasca aceste servicii si nu intelege de ce unul dintre ele poate functiona numai pe un dispozitiv, iar altul pe un dispozitiv diferit", a spus van Veen, adaugand: "Aceasta este convergenta adevarata, dar ea nu este disponibila momentan".
Insa directorii din industria telecom insista asupra actualitatii convergentei si sustin ca aceasta ar putea oferi noi surse de venituri, in special din partea companiilor. Jonathan Collison, director de convergenta la divizia O2 din Cehia a operatorului spaniol Telef?nica, a confirmat cererea pentru servicii combinate din partea corporatiilor.
Analistul Damien Chew de la ING a declarat ca multe firme au avut de castigat dupa ce au oferit angajatilor acces la e-mail si reteaua interna a companiei prin intermediul dispozitivelor mobile. Un telefon mobil care poate efectua apeluri prin intermediul unei linii telefonice traditionale si care poate accesa retele wireless pentru a intra pe Internet poate economisi sume considerabile din taxele de roaming, a spus Chew.
Miguel Joaquim de la operatorul portughez Sonaecom a declarat ca implementarea pe piata a unui serviciu care ofera aceleasi functii indeplinite de sistemul telefonic intern al unei companii si care integreaza servicii mobile, ar putea genera miliarde de dolari pentru companiile telecom.
"Presupunand ca v-ati uitat telefonul acasa, ati putea accesa un portal Web sau de telefonie pentru a va redirectiona apelurile catre linia telefonica de la birou", a adaugat Joaquim.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO