Business Hi-Tech

Cosmote intra pe piata Blackberry, dar tine tarifele la stacheta Orange si Vodafone

Cosmote intra pe piata Blackberry, dar tine tarifele la stacheta Orange si Vodafone

BlackBerry Bold 9000 are GPS, Wi-Fi, Bluetooth, ecran de 2,6 inci, camera foto de 2,1 MP si memorie interna de 1 GB.

10.12.2009, 23:13 587

Cosmote, numarul trei pe piata locala de telefonie mobila, alansat ieri solutiile de acces la e-mail mobil ale companieicanadiene Blackberry. Dupa achizitia Zapp - operator cu o bazaputernica de clienti pe segmentul business si care avea si olicenta 3G, lansarea Blackberry incepe sa aduca operatorul elen inpozitia de a putea concura cu produse similare liderii pieteilocale, Orange si Vodafone.

In Romania, o piata cu peste 28 de milioane de utilizatori detelefonie mobila, terminalele Blackberry sunt inca o raritate, elefiind intalnite in special in randul angajatilor din multinationale- in total aproximativ 50.000 de utilizatori.

Cosmote a lansat momentan doua modele Blackberry, care suntdisponibile in reteaua de retail a Cosmote si Germanos, la preturiincepand de la 509 RON (TVA inclusa) pentru BlackBerry Curve 8900,cu abonament de voce pe doi ani, respectiv de la 919 RON (TVAinclusa), pentru modelul BlackBerry Bold 9000, in functie de planultarifar ales.

Cosmote ofera patru tipuri de abonamente BlackBerry (BlackBerryOptim, Avantaj, Extra si Extra Plus), ale caror preturi variazaintre 9 si 35 de euro (fara TVA) si includ intre 5 - 110 MB/luna intara si 5MB/luna in roaming.

Intrarea pe piata Blackberry a Cosmote Romania nu a adus scaderiale tarifelor in raport cu ofertele Orange si Vodafone, care vandde ani de zile aceasta solutie.

Aceasta nu este insa o surpriza, in contextul in care MichaelTsamaz, CEO al grupului, preciza recent intr-un interviu pentru ZFca operatorul, care vrea sa intre pe profit net, nu vrea "razboaieale preturilor in Romania".

De altfel, raspunzand unei intrebari a ZF care viza exactstructura preturilor pentru Blackberry din Grecia in raport cu ceadin Romania, Tsamaz explica de ce compania nu va "copia" ofertele,ci le va adapta situatiei de pe piata.

"Preturile pe care decizi sa le soliciti pentru un serviciudepind si de nivelul investitiilor, si de perioada in care teastepti sa recuperezi investitia", spunea Tsamaz.

Cosmote, companie care a investit aproape 700 mil. euro in 4 aniin Romania, vrea sa aduca pe profit net de pe pierderi sucursala dela Bucuresti.

De ce sunt insa preturile la acest nivel in Romania? RazvanSturza, M2M Proposition Manager la Orange, care precizeaza dinstart ca nu crede ca se poate vorbi de preturi mari in cazul unorplanuri tarifare de cinci euro, spune ca un motiv al structuriiactuale de tarife este reducerea aplicata la pretultelefoanelor.

"O explicatie pentru pretul mai ridicat al anumitor optiuniBlackBerry se regaseste in aceea ca, doar prin achizitionareaacestor optiuni utilizatorul poate achizitiona un telefonBlackBerry la un pret foarte atractiv datorita unei subventiifoarte mari", spune Sturza.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO