Business Hi-Tech

Cosmote si Romtelecom ies pe piata cu prima oferta integrata de telefonie fixa si mobila

Severina Craiciu: Nu am programat disponibilizari pentru urmatorul an de zile

Stefanos Theocharopoulos (st.), CEO Cosmote, si Yorgos Ioannidis, CEO Romtelecom, estimeaza ca vor castiga noi clienti

22.10.2008, 20:05 202

Companiile Romtelecom si Cosmote Romania au lansat un serviciu care le permite abonatilor persoane fizice convorbiri nelimitate si netaxabile intre o linie fixa si pana la patru abonamente de telefonie mobila. Oferta are drept scop atat conservarea numarului de clienti ai Romtelecom si Cosmote, cat si atragerea utilizatorilor de la competitie si determinarea utilizatorilor de cartele preplatite Cosmote sa treaca pe abonamente.

Pachetul de servicii fix-mobil este disponibil atat pentru clientii existenti ai celor doi operatori, cat si pentru cei care intentioneaza sa devina abonati, putand fi activat gratuit. Abonamentele Cosmote Romania disponibile in pachetul de servicii fix-mobil sunt Full Option si Cosmote 10-480.
Seful Cosmote Romania, Stefanos Theocharoropoulos, a declarat ca, alaturi de Romtelecom, clientii operatorului de telefonie mobila au acces la toate avantajele telefoniei fixe. Pachetul de servicii fix-mobil va fi disponibil in toata tara, fara taxe suplimentare, si poate fi activat in magazinele Cosmote Romania si Romtelecom.
In luna septembrie, cei doi operatori au lansat o oferta comuna pentru clientii persoane juridice, care asigura de asemenea servicii de comunicatii intre terminale fixe si mobile, in cadrul unui grup de utilizatori prestabilit. Aceasta oferta comuna a adus primele contracte majore pe segmentul de business, de cand Romtelecom si Cosmote au iesit impreuna la atac pe piata.
"Cel mai mare contract semnat este cu un jucator din retail, care a contractat pe langa serviciile Romtelecom si un numar de aproximativ 2.000 de sim-uri Cosmote", a declarat pentru ZF George Makowski, director executiv comercial, segment business. El a spus ca un alt contract semnificativ castigat de cei doi operatori a dus la vanzarea a cateva sute de simuri Cosmote, catre un jucator de pe piata bancara. Makowski nu a precizat numele celor doua companii, invocand clauze de confidentialitate din contracte. "In fiecare luna numarul de clienti business creste cu cateva sute de clienti. Este un rezultat al campaniilor agresive pe care le desfasuram pe piata si al maririi echipei de vanzari cu circa 220 de oameni in acest an", a adaugat Makowski. El a spus ca din perspectiva diviziei de business a Romtelecom nu se observa pe piata locala efecte ale crizei financiare internationale. "Europa Centrala si de Est este mai ferita decat vestul Europei. Nu vedem deconectari ale clientilor, ci cresteri", a adaugat reprezentantul Romtelecom.
In alta ordine de idei, oficialii Romtelecom spun ca au creat deja o echipa care se ocupa de proiectul realizarii retelei de telefonie mobila, iar compania isi mentine obiectivul de a lansa servicii minimale de date mobile, pana la finele anului.
"Aproape am finalizat selectarea furnizorului de echipamente pentru reteaua CDMA. Contractul mai are nevoie de cateva semnaturi pentru a fi validat", a declarat pentru ZF Yorgos Ioannidis, directorul general al Romtelecom. El a spus ca managerul care este responsabil de proiectul retelei mobile in cadrul Romtelecom este Wolfgang Breuer, 44 de ani, fost vicepresedinte al Deutsche Telekom pentru Europa Centrala, care ocupa in cadrul Romtelecom pozitia de director executiv pentru tehnologie si operatiuni. 
 
Un drum lung spre o oferta comuna
Romtelecom, cel mai mare jucator de pe piata locala de telefonie fixa, si operatorul de telefonie mobila Cosmote (fostul Cosmorom) au urmat un drum lung, intins pe durata a opt ani de zile, pentru a-si intari colaborarea si a lansa pe piata produse comune.
Grupul OTE a obtinut in anul 1998 o licenta de telefonie mobila in Romania si a lansat serviciile doi ani mai tarziu, in mai 2000, sub brandul Cosmorom. Compania a intrat puternic pe piata dominata la acea vreme de operatorii Dialog (Orange) si Connex (Vodafone), reusind sa provoace o schimbare importanta in modalitatea de tarifare a convorbirilor de pe telefonul mobil. Astfel, Cosmorom lansa in anul 2000 sistemul de tarifare a convorbirilor la secunda dupa primul bloc de 20 de secunde de apel, pe o piata in care apelurile erau taxate la fiecare minut de convorbire, chiar daca un apel dura un minut si o secunda. Cresterea competitiei a dus la schimbarea modelului de tarifare din piata locala de telefonie mobila, ceilalti operatori adoptand modelul tarifarii la secunda a convorbirilor dupa primul minut de convorbire.
Cosmorom si Romtelecom au urmat evolutii separate, iar dificultatile de finantare ale operatorului de telefonie mobila in paralel cu investitiile Romtelecom au facut ca in 2005 Cosmorom sa detina mai putin de 2% din clientii de telefonie mobila de pe piata locala. La finele lui 2005, Cosmorom avea circa 50.000 de clienti activi, in conditiile in care primii doi jucatori de pe piata aveau cateva milioane de utilizatori. In acest timp, Orange si Connex (Vodafone) au crescut puternic si au castigat agresiv cote de piata inclusiv pe cel mai profitabil segment de piata, cel de business. Solutia pentru criza in care se afla Cosmorom a fost preluarea operatorului de catre grupul Cosmote, de asemenea parte a OTE. Ulterior, operatorul si-a lansat in decembrie 2005 operatiunile pe piata locala sub brandul Cosmote, dupa ce grupul a trimis in Romania o noua echipa de management. Compania a urmat un plan agresiv de crestere pe piata, care a fost de aceasta data sustinut si de un plan de investitii de aproape 500 mil. euro.
Colaborarea dintre Cosmote si Romtelecom a inceput sa-si arate rezultatele abia din acest an, cand au fost lansate primele oferte comune. Oficialii OTE sau ale Romtelecom si Cosmote evita sa vorbeasca despre perioada 2000-2005, dar explica intarzierile din lansarea unor oferte comune din ultimii trei ani prin faptul ca a fost nevoie de timp pentru ca reteaua Cosmote sa se dezvolte. "Daca am fi lansat o oferta comuna catre un client de business in conditiile in care reteaua Cosmote nu ar fi avut acoperire in toata Romania, nu am fi rezolvat nimic. Mai mult ne-am fi facut rau", declara anterior Nikolaos Tsolas, fostul CEO al Cosmote.
Ieri, cele doua companii au organizat prima conferinta de presa comuna de la relansarea Cosmote in 2005.
 
Ce oferte fix-mobil mai sunt pe piata
 
  • Orange - Cel mai mare operator de telefonie mobila de pe piata a lansat anul trecut pachete de telefonie fixa, accesibile prin dispozitive speciale care se conecteaza la reteaua mobila si care incurajeaza convorbirile in reteaua Orange. Astfel, clientii serviciului de telefonie fixa Home Pack de la Orange au posibilitatea de a defini pana la cinci numere de telefon catre care apelurile sunt gratuite, in limita a 3.000 de minute pentru fiecare numar. De asemenea, si apelurile initiate de pe cele cinci numere mobile Orange catre numarul fix Orange sunt gratuite. O parte din cele cinci numere de mobil pot fi si cele ale unor utilizatori prepay. Tarifele pentru pachetele Home Pack, care includ si acces la internet, variaza intre 12 euro si 24 de euro pe luna.
  • Vodafone - Al doilea jucator de pe piata de telefonie mobila a lansat in iunie 2007 serviciul de telefonie fixa Vodafone Acasa, care este furnizat ca si in cazul Orange prin intermediul retelei mobile, pratic, in orice locatie unde reteaua are acoperire. Compania incurajeaza de asemenea convorbirile in reteaua Vodafone, apelurile de telefoanele fixe catre cele mobile din reteaua Vodafone avand tarife preferentiale. In functie de planul tarifar si durata contractului, clientii serviciului de telefonie fixa Vodafone au acces la pachete de pana la cateva sute de minute gratuite de apeluri catre alte numere Vodafone. Compania le permite clientilor sa "ataseze" numarului de telefon mobil si un numar de telefon fix, care poate fi utilizat doar intr-o zona care este definita de client.
  • Zapp - Compania Telemobil are de asemenea in oferta un serviciu de telefonie fixa furnizat prin intermediul retelei wireless, care asigura, prin intermediul unui telefon special, si acces la internet. Clientii Zapp FixTel au acces la tarife promotionale pentru apelurile catre alte numere, fixe sau mobile, din reteaua Zapp. In functie de planul tarifar selectat, clientii Zapp FixTel pot primi pana la 1.000 de minute de apeluri gratuite catre orice alt numar din retea. Telemobil este primul operator care a lansat in Romania un serviciu de telefonie fixa prin intermediul unui echipament care se conecta la reteaua mobila. Pana in acest an insa, clientii serviciului Zapp FixTel aveau alocat un numar de telefon mobil. In prezent, clientii Zapp FixTel au alocat un numar de telefon fix, astfel ca pot suna si pot fi apelati din alte retele la tarife mai mici, specifice telefoniei fixe.
 
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO