Business Hi-Tech

Criza din SUA, un catalizator pentru ad-urile online

26.09.2007, 19:25 12

Cheltuielile pe publicitatea online sunt asteptate sa isi continue tendinta ascendenta, chiar daca evolutia negativa a economiei Statelor Unite afecteaza intregul sector de publicitate, scrie New York Times.
Analistii apreciaza ca presiunile exercitate asupra companiilor de a-si reduce cheltuielile ar putea accelera procesul de migrare de la formele traditionale de publicitate la unele digitale, mult mai precise si mai usor de monitorizat.
"In cazul unui declin al economiei, bugetul de marketing este primul pe lista de reduceri ale cheltuielilor. Chiar daca acest lucru se intampla, segmentul digital va continua sa creasca", a declarat Eric Bader, director general al MediaVest, o agentie de media full-service din Statele Unite.
"Lumea se va axa pe acel tip de publicitate care poate fi masurat, iar sectorul online va castiga din cota de piata detinuta de segmentul televiziunii, ziarelor si radioului", a adaugat Bader.
Reclamele online fac parte din segmentul publicitar cu cel mai rapid ritm de crestere, avand potentialul de a depasi 20 mld. dolari (circa 14 mld. euro) anul acesta, potrivit firmei de cercetare Sanford Bernstein. Chiar si la aceasta suma, publicitatea online ar reprezenta doar 7% din piata totala de 285 mld. dolari (202,5 mld. euro) din Statele Unite.
In urma precedentului declin al economiei din Statele Unite, cheltuielile publicitate online au fost reduse considerabil, rezultand in colapsul multor companii de media nou infiintate. De atunci insa, ascensiunea motoarelor de cautare, piata dominata de gigantul Google, si a altor forme de publicitate online, care permit distributia reclamelor in functie de preferintele consumatorilor, au sporit increderea companiilor in sectorul online.
Spre exemplu, in randul companiilor de credit ipotecar, firma Countrywide si-a crescut cheltuielile pe publicitatea prin internet de la 21% la 55% in ultimul an, potrivit Sanford Bernstein.
Potrivit unui studiu realizat in luna august de catre Veronis Suhler Stevenson (VSS), un fond de investitii privat ce activeaza pe segmente de media, IT&C si educatie din America de Nord si Europa, segmentul publicitatii online va depasi in dimensiune sectorul publicitatii traditionale din presa scrisa din Statele Unite pana in 2011.
Aceasta estimare apare pe fondul unui declin al vanzarilor de publicitate anuntat de mari grupuri de presa din Statele Unite.
Analistii fondului au estimat ca piata publicitatii online va creste cu peste 21% de la an la an si va atinge o valoare de 62 mld. dolari (45,2 mld. euro) in 2011, depasind astfel segmentul publicitatii din ziare, care va totaliza doar 60 mld. dolari (43,7 mld. euro) in 2011.
In prezent, publicitatea televizata continua sa genereze cele mai multe venituri pe piata globala, iar analistii se asteapta ca veniturile combinate ale acestui segment sa totalizeze 86 mld. dolari (62,7 mld. euro) pana in 2011.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO