Business Hi-Tech

Cum sa faci un milion de dolari

13.01.2006, 22:35 267

Un student britanic pe nume Alex Tew care si-a propus sa scoata din piatra seaca un milion de dolari cu ajutorul Internetului a reusit sa-si atinga scopul intr-un timp record, relateaza cotidianul Financial Times.

Tew, creierul din spatele "The Million Dollar Homepage" (Pagina de un milion de dolari) a devenit un fenomen al Internetului cu ideea sa: sa vanda spatiu de publicitate pe pagina de Internet www.milliondollarhomepage.com, cu un un pret de 1 dolar pe pixel (pixelul fiind cel mai mic punct din care este compusa orice imagine afisata pe ecranul unui calculator).

Din august pana astazi, pagina sa, care e compusa din exact 1 milion de pixeli, a atras venituri de 999.000 dolari (827.000 euro). Recent, ultimii 1.000 de pixeli au fost vanduti pe eBay (site pentru licitatie online) cu suma de 38.000 dolari (31.500 euro), licitatie care a inceput de la suma de 1.000 $ (828 de euro).

Tew a creat site-ul pentru a-si acoperi costurile pentru studiile in managementul afacerilor. "Site-ul a fost lansat datorita faptului ca aveam nevoie de bani pentru universitate, acesta a fost scopul meu", scrie Tew pe jurnalul sau de pe Internet. "Am crezut ca daca tintesc sus - 1 milion de dolari - si o sa scot doar un mic procent din aceasta suma, tot m-ar ajuta foarte mult", mai spune Tew.

Investitia initiala a studentului a fost de 50 de lire sterline (72 de euro) pentru a cumpara numele site-ului si pentru gazduire.

A impartit pagina goala in 10,000 de patrate cu o suprafata de 100 de pixeli fiecare. Oricine era interesat trebuia sa cumpere cel putin un astfel de patrat (100 pixeli).

Mii de companii au platit pentru a-si pune logo-ul sau mesajul pe site, despre care Tew considera ca va ramane online ca "o capsula a timpului pe Internet". Conform declaratiilor sale, fiecare reclama de pe site-ul de un milion de dolari este accesata in medie de 5.000 de ori pe saptamana.

Succesul a fost, practic, instantaneu. Pagina de Internet a fost lansata pe 26 august 2005 si trei zile mai tarziu Tew a vandut primii 400 de pixeli.

Din vorba in vorba, prin e-mail si mai tarziu prin presa, pagina de Internet s-a facut cunoscuta si a starnit interesul oamenilor si al companiilor. Intr-o luna de la lansare, Tew castigase deja 37.000 de dolari (30.600 de euro), suficient sa-si acopere costurile pentru trei ani de studiu la universitate.

A inceput sa mearga la facultate, insa site-ul a inceput sa cresca in popularitate, asa ca Tew s-a hotarat sa renunte la facultate ca sa poata sa se ocupe mai mult de pagina de Internet.

Dupa ce companii mari, precum ziarul The Times sau Yahoo, au cumparat spatiu de reclama pe pagina sa, Tew s-a hotarat sa investeasca 40.000 de dolari (33.150 de euro) in imbunatatirea serverului (calculatorul pe care se afla pagina de Internet) si a angajat un specialist in relatii cu presa in Statele Unite ale Americii. O strategie care s-a dovedit foarte buna, avand in vedere ca 50% din venituri au venit din SUA, comenteaza Financial Times.

Unele companii de publicitate au cumparat spatiu de publicitate pentru a il inchiria mai tarziu altor companii interesate.

Curand au aparut si site-uri de Internet care au incercat sa copieze ideea lui Tew. "Copiile au foarte putina reclama, asa ca banuiesc ca nu le merge prea bine", a declarat Tew. "Ideea functioneaza numai o data si se bazeaza pe noutate", a conchis el.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO