Business Hi-Tech

Dolce si Clicknet compenseaza scaderea pe telefonie a Romtelecom, Cosmote a ajuns la 1 milion de abonati

Dolce si Clicknet compenseaza scaderea pe telefonie a Romtelecom, Cosmote a ajuns la 1 milion de abonati
26.11.2008, 18:40 88

Veniturile inregistrate de Romtelecom din serviciile de internet (Clicknet), televiziune (Dolce) si vanzarile de echipamente de comunicatii si PC-uri au compensat in primele noua luni scaderea inregistrata de operator pe telefonia fixa, conform datelor din raportul financiar al grupului elen OTE.

La 9 luni veniturile din abonamentele pentru telefonia fixa au scazut cu 8%, la 220 mil. euro, iar incasarile din tarifarea convorbirilor au scazut cu 20%, la 127 mil. euro. Ritmul de scadere al veniturilor din abonamente este mai mare decat al scaderii numarului de clienti (2%), pe fondul campaniilor promotionale lansate de operator, care includ, spre exemplu, perioade de cateva luni in care clientii nu platesc tariful lunar aferent liniei fixe.
 
In schimb, veniturile operatorului din serviciile TV si de date, precum si din vanzarea de echipamente de comunicatii si PC-uri au urcat cu 42%, la 230 mil. euro.
 
"Romtelecom a avut un nou trimestru bun", a declarat Panagis Vourloumis, presedinte si director general al grupului elen OTE. "Romtelecom pierdea abonati cu o rata anuala de 17%, care a scazut la 1,6% (in trimestrul al treilea, n.r.), intrucat dezvoltarea pe segmentele de broadband si televiziune prin satelit au crescut loialitatea clientilor", a adaugat oficialul OTE. "Suntem multumiti ca am atins in trimestrul al treilea aceste rate de crestere atat pentru baza de clienti de internet de banda larga, cat si pentru televiziunea digitala", a declarat Yorgos Ioannidis, director general al Romtelecom. Investitiile derulate la Romtelecom in iulie-septembrie au scazut fata de trimestrul al treilea al anului anterior, la 24 mil. euro, potrivit raportului financiar.
 
In alta ordine de idei, Cosmote a anuntat ca a ajuns la un numar de un milion de utilizatori cu abonament, reprezentand 18% din numarul total de clienti (5,24 milioane de clienti). Potrivit OTE, in anumite orase sau zone din Romania compania ocupa locul doi in functie de cota de piata, fara a oferi alte detalii.
 
 
"Cosmote continua sa inregistreze cea mai mare rata de atragere de noi clienti de pe piata, in primele noua luni ale anului numarul celor care au intrat in reteaua noastra fiind de 1,63 milioane", a declarat Costas Apostolou, directorul financiar al Cosmote Romania. Venitul mediu pe utilizator in primele noua luni a fost de 5,2 euro, cu 6% mai mult comparativ cu primul semestru, inca afectat de nivelul scazut al venitului pe utilizator de cartele pre-paid, segment dominat de oferte ieftine. Potrivit companiei, veniturile pe segmentul abonamentelor au crescut cu 129%, in timp ce pe segmentul pre-paid s-a inregistrat un avans de 105%.
 
Retailerul Germanos, controlat de OTE si care este prezent si in Romania, a inregistrat in T3 venituri de 263,7 mil. euro, in crestere cu 9% fata de anul trecut. OTE nu precizeaza ce venituri a obtinut in Romania Germanos. Dimitris Blatsios, CEO al Germanos Romania, spune ca retailerul nu resimte efecte ale crizei, vanzarile crescand puternic. "Pana acum nu resimtim efecte ale crizei economice si ne asteptam la vanzari foarte puternice in decembrie."
 
Profitul net al grupului OTE a urcat cu 29,5% in T3, la 201,3 mil. euro, in timp ce veniturile au avansat cu 0,7%, la 1,64 mld. euro.
 
La noua luni grupul a raportat un profit net de 501,7 mil. euro, in urcare cu 15,9%, in timp ce veniturile au crescut cu 1,7%, la 4,76 mld. euro.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO