Business Hi-Tech

Domeniul ".eu" blocheaza marii jucatori

01.09.2006, 19:19 19

Oricine va tasta "att.com" in browser-ul de Internet va ajunge pe pagina oficiala a AT&T, una dintre cele mai mari companii de telefonie mobila din lume, scrie Wall Street Journal
Daca vei tasta "att.eu" (.eu fiind noul sufix creat de Uniunea Europeana), vei gasi pagina unei companii din Cracovia (Polonia), care are 70 de angajati si este specializata in productia de unelte din inox pentru abatoare si combinate chimice.
Compania de telecomunicatii AT&T a depus cererea pentru domeniul european cu doua luni inainte de firma poloneza, dar a fost refuzata datorita incorectitudinilor din completarea formularului, conform unui purtator de cuvant al EURid, agentia autorizata pentru acordarea domeniilor. Oficialii AT&T au declarat ca vor face apel la decizia EURid.
Extensia ".eu" s-a presupus ca va provoca omniprezenta ".com". Dar speculantii au profitat de sistem pentru a folosi nume valoroase, utilizand trucuri precum adaugarea unor simboluri, care nu sunt recunoscute de browser-ele de Internet. Americanii sunt furiosi, sustinand ca sistemul favorizeaza companiile europene, dar europenii acuza speculantii americani ca profita de pe urma ambiguitatii regulilor.
Prima faza a licitatiei s-a limitat la afacerile prezente in Europa care detin marci de piata recunoscute in Europa.
La doar trei ore dupa deschiderea inscrierilor, au fost depuse 100.000 de inregistrari. Companii precum Hertz, compania de inchirieri auto, Eurostar, serviciul intercontinental de transport feroviar, dar si altele au fost dezavantajate in urma acordarii unor companii slab cunoscute a unor adrese care corespund cererii lor.
Bob Parsons, presedinte al companiei Go Daddy Group, care administreaza 13,6 milioane de domenii, a recunoscut ca aproximativ o treime din cele 1.500 companii, care au depus cererea pentru obtinerea dreptului de utilizare a domeniilor ".eu", nici nu au o pagina proprie. Acestia pot obtine profit in urma vanzarii adresei populare de Internet pe care o au sau prin lansarea unui site de publicitate. Patrick Liden, purtator de cuvant EURid, e de parere ca speculatiile sunt imposibil de prevenit, avand in vedere cresterea competitiei pentru adresele de Internet.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO