Business Hi-Tech

Emag a vandut de 17 mil. euro pe primul trimestru

31.05.2007, 19:20 16

Retailul online din Romania va urca in acest an la 125 mil. de euro, urmand sa atinga in 2008 circa 300 mil. euro, a declarat Radu Apostolescu, cofondator si director executiv al eMag, cel mai mare retailer local online.
Aceste valori reprezinta valoarea vanzarilor realizate de companiile de retail online pentru produse IT si electrocasnice si nu valoarea platilor realizate online, cu un card bancar. Conform principalilor jucatori din piata, platile realizate cu cardul in magazinele online reprezinta circa 5% din tranzactii, diferenta fiind acoperita prin alte metode de plata precum prin numerar (in momentul livrarii produsului) sau prin ordin de plata / virament bancar.
"Cred ca vanzarile online vor atinge anul viitor 300 de milioane de euro, trendul din ultimii ani se va pastra, insa dupa aceea ritmul se va diminua", a precizat Apostolescu.
Potrivit lui, piata de e-commerce (comert online) s-a situat anul trecut in jurul valorii de 50 mil. euro. Apostolescu estimeaza ca eMag va ocupa si in acest an pozitia de lider cu o cota de piata de peste 70% din totalul vanzarilor online din Romania.
Infiintata in 2001, compania si-a propus pentru acest an atingerea unei cifre de afaceri de peste 70 de milioane de euro, dubla fata de valoarea raportata anul trecut, de 35 mil. euro. In primele trei luni ale acestui an, eMag.ro a vandut produse in valoare de 16,654 mil. euro, in crestere cu aproape 20% fata de perioada similara din 2006.
Din aceasta valoare, segmentul notebook-urilor a generat circa 5,55 mil. euro, in timp ce monitoarele LCD si echipamentele foto-video au adus companiei venituri de 1,35 mil euro si respectiv 1,25 mil. euro.
"Ponderea principala a vanzarilor este constituita de laptopuri, cu 30-35%, care sunt urmate de produse LCD, unde sunt incluse monitoarele si televizoarele LCD, cu 15%, aparatele foto si video, cu o pondere de 11%, componentele IT, cu 10% si solutiile pentru imprimare, cu 8%", a mentionat Apostolescu.
El estimeaza ca magazinul online are ca obiectiv ocuparea primei pozitii pe piata laptopurilor, cu o cota de 20%.
In plus, compania si-a propus sa devina partenerul cu cea mai mare cifra de afaceri pe segmentul retail pentru primele trei brand-uri din domeniu.
Potrivit lui Apostolescu, Hewlett-Packard (HP) reprezinta brandul numarul 1 din portofoliul eMag, cu o cota de 17% din vanzarile din primul trimestru din 2007.
In primele trei luni, vanzarile de produse HP prin intermediul eMAG, au fost de 2,5 milioane de euro, in crestere de peste trei ori fata de intervalul similar al anului trecut. Cele mai comercializate produse HP prin eMAG sunt laptopurile, cu 60% din total. Imprimantele si echipamentele de birotica multifunctionale detin 25% din vanzari, in timp ce PC-urile si monitoarele au o pondere de 10%, iar serverele ocupa 5%.
Alti vendori precum Dell si Toshiba, detin de asemenea ponderi importante in vanzarile eMag, respectiv 9% si 7%. Magazinul este sustinut de cele doua divizii, Dante International - responsabila cu activitatile de retail, si eMag International - care se adreseaza clientilor corporatisti, companii mijlocii si mari.
Potrivit reprezentantilor eMag, 60% din clienti sunt persoane fizice si companii mici, in timp ce companiile mari si mijlocii reprezinta 40%. Printre marii clienti corporatisti ai eMAg se numara Coca-Cola, Nestle, Ernst & Young si ING.

Obiectivele eMag
Dublarea cifrei de afaceri din 2006, la peste 70 mil. euro.
Peste 70% din comertul local online.
Pozitia de lider pe piata locala de notebook-uri, cu o cota de 20%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO