Business Hi-Tech

Euro-GSM si-a dublat veniturile la sase luni si investeste 10 mil. euro intr-un depozit

04.08.2005, 17:44 48

Oficialii companiei distribuitoare de telefoane mobile si accesorii Euro-GSM au anuntat pentru luna septembrie deschiderea la Cluj-Napoca a depozitului de telefoane mobile si accesorii GSM "Mobile Distribution", in urma unei investitii de aproximativ 9,5 mil. euro, din care 7 milioane de euro in stocuri si 2,5 milioane in teren, cladiri si dotari.

Mobile Distribution va avea o suprafata de 4.500 mp, 50 de angajati si va fi cel mai mare depozit de profil din sud-estul Europei, potrivit oficialilor companiei.

"Prin deschiderea Mobile Distribution, se va opera o delimitare a activitatilor specifice de retail si en-gros, pentru o specializare mai corecta si o organizare mai buna a fluxurilor de produse", a declarat Dan Dobrota, director de marketing la Euro-GSM.

Mobile Distribution va opera cu o retea de distributie de sapte puncte, distribuite uniform pe intreaga suprafata a tarii, iar reteaua va fi finalizata pana la sfarsitul anului. "Deja exista puncte de lucru in Bucuresti, Craiova si Iasi", a adaugat Dobrota.

Cifra de afaceri a companiei in primul semestru al anului a fost de peste 36,5 milioane de euro, cu 105% mai mare decat in aceeasi perioada a anului trecut, cand Euro-GSM a inregistrat o cifra de afaceri de 17,8 milioane de euro. Pentru acelasi interval de timp, numarul de abonamente a crescut cu 7%, iar totalul telefoanelor vandute, cu 20%, in timp ce la telefoanele fara conectare s-a inregistrat o crestere de 34%. De asemenea, volumul accesoriilor GSM a crescut cu 25% in primul semestru al anului. Pentru 2005, conducerea Euro-GSM si-a propus depasirea "pragului psihologic" de 100 de milioane de dolari (circa 77 de milioane de euro) la nivelul cifrei de afaceri. "Ne bazam pe know how-ul acumulat si pe potentialul acestui segment de piata. De asemenea, mizam pe maturitatea clientilor in domeniul telefoniei mobile si pe extinderea retelei proprii de magazine", a declarat Silvia Fodor, administrator Euro-GSM. Anul trecut Euro-GSM a inregistrat o crestere a cifrei de afaceri de 130%, pana la 64 de milioane de dolari (aproximativ 52 de milioane de euro), conform oficialilor companiei.

"In cursul acestei luni vom lansa pe piata romaneasca terminalul Sony Ericsson 750i, cu caracteristici de redare de imagine si camera foto cu rezolutie de 2 megapixeli, comparabile cu camerele digitale independente uzuale, iar din septembrie - W800, primul telefon mobil walkman din lume, cu capacitate de stocare foarte mare, de aproximativ 8 Gb (echivalentul a aproximativ 12 CD-uri)", a adaugat Dan Dobrota.

Din cele 21 de magazine pe care intentioneaza sa le deschida pana la sfarsitul acestui an, Euro-GSM a finalizat deja in primul semestru locatiile din Arad, Hunedoara, Teius si Bucuresti Cocor. In faza finala, cu deschidere in perioada imediat urmatoare, sunt si unitatile din Bucuresti-Perla, Brasov, Timisoara, Petrosani, Craiova si alte patru magazine in Capitala. "In conditiile in care investitia pentru deschiderea unui magazin variaza intre 30.000 si 50.000 de euro, costurile totale vor depasi un milion de euro", adauga directorul de marketing al Euro-GSM.

Un alt proiect in derulare al companiei este cel referitor la o serie de programe pe segmentul business, adresat IMM-urilor. "Programul a fost lansat la inceputul lunii mai in cinci judete (Cluj, Mures, Timis, Alba si Sibiu) si isi propune sa ofere solutii specifice personalizate companiilor. Pana in prezent, la o medie de 200 de firme/judet contactate, au fost concretizate peste 30% dintre contacte", explica directorul de marketing al Euro-GSM.

Euro-GSM este importator oficial al unor marci de telefoane si accesorii GSM precum Sony Ericsson, Siemens, Motorola, Philips, Panasonic sau Alcatel. Dealer-ul colaboreaza cu diverse retele sau firme din tara si asigura distributia, printre altele, pentru hipermarketurile Carrefour si Cora, diversi dealeri Orange si Connex.

Compania are drept principali competitori lanturile de magazine Germanos, Avenir Telecom si Dasimpex.

Euro-GSM a aparut pe piata telecomunicatiilor in 1997, cand a deschis la Cluj-Napoca primul magazin specializat in telefonie mobila din Transilvania, avandu-i ca membri fondatori pe Silvia si Zsolt Fodor. In prezent, compania are peste 350 de angajati si 78 de magazine in tara. Euro-GSM detine in prezent 20% din piata operatorului Orange - peste un milion de clienti - si 10% din piata de vanzari GSM din Romania. Compania clujeana are o retea proprie de service, oferind servicii de buy-back si consultanta in alegerea terminalului in functie de bugete, branduri, modele sau performante tehnice. alina.pahoncia@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO