Business Hi-Tech

Europenii se tem de alianta Google - DoubleClick

11.07.2007, 19:11 20

Oficialii BEUC (Bureau Europeen des Unions de Consommaterus), cel mai important grup de consumatori al Europei, au declarat ca sunt ingrijorati ca preluarea firmei de publicitate DoubleClick de catre Google ar putea avea efecte negative asupra drepturilor la intimtitatea online in cadrul Uniunii Europene (UE), scrie presa internationala.
Plangerile adresate autoritatilor de reglementare ale UE vin la scurt timp dupa ce grupuri de protejare a intimitati consumatorilor in Statele Unite au cerut Comisiei Federale pentru Comert (Federal Trade Commission) sa analizeze daca, impreuna, cele doua companii ar avea acces la un volum foarte mare de informatii referitoare la modul de navigare si preferintele consumatorilor.
Cornelia Kutterer, consultantul legal al BEUC, a precizat ca biroul a cerut Comisiei Europene si altor autoritati de reglamentare din cadrul UE sa investigheze posibile incalcari ale dreptului la intimitate online, desi cele doua companii nu au cerut aprobarea UE pentru tranzactia in valoare de 3,1 mld. dolari (2,29 mld. euro). "In prezent, bazele de date cu informatii despre utilizatori ale celor doua companii sunt complementare. Daca le unesc, ar putea duce la o incalcare a drepturilor la intimitate pe internet", a adaugat Kutterer.
Intr-o scrisoare adresata autoritatilor de reglementare, oficialii BEUC au precizat ca Google si DoubleClick ar avea acces si ar putea exploata un volum imens de informatii personale despre utilizatorii care acceseaza site-urile lor.
Google, cel mai puternic motor de cautare de pe internet, se bazeaza pe fisierele de tip "cookie" stocate pe computerele utilizatorilor pentru a aduna informatii despre termenii de cautare introdusi in diverse browsere Web. Aceste fisiere au potentialul de a cauta si alte informatii cu caracter personal. Oficialii Google au precizat ca datele colectate ajuta motorul de cautare sa ofere rezultate si reclame mai relevante pentru utilizator.
Politica de intimitate online Google este deja investigata de catre autoritati ale UE, care au protestat fata de faptul ca firma ar retine informatii despre istoricul cautarilor efectuate de utilizatori pentru o perioada prea lunga. Pentru a se conforma, Google a acceptat reducerea perioadei de pastrare a datelor de la 24 de luni la 18 luni, subliniind faptul ca a coborat termenul sub cel practicat de majoritatea motoarelor de cautare rivale.
Oficialii Google nu au comentat pozitia BEUC, insa au precizat anterior ca preluarea DoubleClick "nu prezinta nici un risc pentru competitie si ar trebui aprobata". DoubleClick, cu sediul in New York, faciliteaza clientilor sai lansarea si monitorizarea campaniilor de publicitate online. Compania domina piata pe segmentul bannerelor si afiselor publicitare. Oficialii BEUC au mai spus ca persoanele care si-au oferit informatiile companiei DoubleClick nu si-au imaginat ca acestea vor fi transferate catre Google, iar acest lucru este cu aat mai grav cu cat unii consumatori nu sunt constienti de faptul ca aceste firme tin o evidenta a comportamentului utilizatorilor.
BEUC crede de asemenea ca Google si DoubleClick ar putea monopoliza piata de publicitate online.


Prea multe informatii la Google?

Preluarea DoubleClick de catre Google ar putea avea efecte negative asupra drepturilor la intimtitatea online in cadrul UE, sustine BEUC

Google si DoubleClick ar avea acces si ar putea exploata un volum imens de informatii personale despre utilizatorii care acceseaza site-urile lor

BEUC a avertizat ca Google si DoubleClick ar putea monopoliza piata de publicitate online

Pentru a se conforma cerintelor UE, Google a acceptat anterior reducerea perioadei de pastrare a datelor despre cautarile efectuate de utilizatori la 18 luni

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO