Business Hi-Tech

Flamingo: retailul IT&C ajunge la 560 mil. euro in 2009

25.09.2006, 18:48 18

Produsele IT&C vor ajunge sa detina in 2009 circa 40% din piata retail de electronice, electrocasnice si IT, devenind astfel cel mai puternic segment al acestei industrii, cu o valoare a vanzarilor de circa 560 mil. euro, conform unor estimari realizate intern de retailerul de IT&C si electrocasnice Flamingo International. In 2009, piata retail de electronice, electrocasnice si IT va ajunge la o valoare de 1,4 mld. euro, fata de 900 mil. euro in acest an. Conform estimarilor Flamingo, in 2009 segmentele de electrocasnice si "brown goods" vor imparti in mod egal o piata de 840 mil. euro.
In prezent, retailul de produse IT&C detine 25% (225 mil. euro) din piata, iar cele mai mari vanzari sunt asigurate de electrocasnice (40 la suta din piata) si asa-numitele "brown goods" (aparatura electronica pentru divertisment domestic, precum CD playere, televizoare sau camere video).
Flamingo ocupa locul al doilea in retailul local de produse IT&C, electrocasnice si electronice, cu o cota de 18% din piata, in timp ce principalii sai competitori, Altex si Domo, detin cote de 26%, respectiv 16% din piata. Potrivit estimarilor realizate de Flamingo, alti jucatori mai mici controleaza restul de 40% din piata.
Flamingo International estimeaza ca va inregistra anul viitor o cifra de afaceri de 180 mil. euro, in crestere cu 13%, in euro, fata de nivelul de 160 mil. euro anticipat pentru 2006. Volumul afacerilor ar urma sa creasca, in 2008 cu 22%, la 220 mil. euro, potrivit datelor companiei.
Oficialii Flamingo estimeaza ca majorarea puterii de cumparare va fi principalul motor de crestere al pietei retail, marile orase fiind locurile unde se va resimti cel mai puternic aceasta tendinta. Pana in 2009, piata retail ar urma sa creasca anual cu cate 15 procente.
Compania intentioneaza sa extinda lantul de magazine Flanco World si sa atinga o suprafata totala de vanzare, in 2008, de 80.000 de metri patrati, fata de 45.000 mp la finele anului 2006.
Pana in prezent, Flamigo a deschis patru magazine cu suprafete foarte mari - Flanco World, insa numarul acestora va creste la sase sau sapte la finalul anului acesta, iar pana in decembrie 2007 vor fi cel putin 15 astfel de magazine,
Grupul Flamingo International cuprinde trei lanturi de retail, Flanco, Flamingo si Future Shop, si o companie de distributie a produselor IT, Flamingo Distribution Center. Cele trei lanturi de retail comercializeaza produse IT&C, electronice si electrocasnice in Romania, Bulgaria si Serbia-Muntenegru.
Flamingo International a incheiat anul trecut cu o cifra de afaceri de 84 mil. euro si un profit de 2 mil. euro.

Ajunge la 40% din piata

Produsele IT&C vor ajunge sa detina in 2009 circa 40% din piata retail de electronice, electrocasnice si IT, cu o valoare a vanzarilor de circa 540 mil. euro
Cota de piata a electronicele si electrocasnicele va scadea in trei ani la 60%, fata de 75% in prezent.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO