Business Hi-Tech

Giganti din IT si media se lupta pentru Yahoo!

11.04.2008, 20:38 25

Compania americana Yahoo!, care detine al doilea motor de cautare pe internet, a devenit tinta de preluare a doua tabere rivale, au precizat surse apropiate discutiilor, citate de presa internationala.
Microsoft, cel mai mare producator de software din lume, si grupul media News Corp, discuta posibilitatea de a lansa o oferta comuna de preluare a Yahoo!. Potrivit surselor, alaturarea serviciilor Yahoo!, portalului MSN al Microsoft si site-ului de networking social MySpace al News Corp ar da nastere unui adversar redutabil pentru Google.
Pe de alta parte, Yahoo! ar purta discutii cu Time Warner in vederea unei posibile fuziuni cu divizia online AOL (America OnLine) a grupului media. Miercuri, oficialii Yahoo! au anuntat ca vor colabora cu rivalul Google pe segmentul serviciilor de publicitate pe internet. Yahoo!, care doreste sa ramana o companie independenta, a purtat discutii cu mai multe companii (printre care se numara News Corp si AOL) pentru a evita oferta ostila de preluare din partea Microsoft.
Daca News Corp va sprijini Microsoft, gigantul software ar putea sa isi revizuiasca in crestere oferta de preluare initiala de 44,6 mld. dolari (30,1 mld. euro), exercitand si mai multa presiune asupra actionarilor Yahoo!, care ar ramane fara alternative.
Discutiile Microsoft/ News Corp. se afla intr-o etapa delicata, potrivit New York Times, in timp ce Wall Street Journal a raportat ca negocierile sunt serioase. Sursele citate de New York Times nu au exclus posibilitatea ca News Corp sa negocieze direct cu Yahoo!, insa termenii posibilei tranzactii nu au fost inca stabiliti. Pe de alta parte, presa internationala a precizat ca discutiile dintre Yahoo! si Time Warner se apropie de un acord care ar da nastere unui joint-venture intre Yahoo! si AOL, excluzand serviciile de acces la internet prin dial-up ale diviziei.
O astfel de tranzactie ar evalua AOL la 10 mld. $ (6,3 mld. euro), au precizat sursele. Yahoo! ar urma sa primeasca o suma de bani din partea Time Warner pentru o participatie de 20% din compania nou-infiintata. Wall Street Journal a anuntat ca Yahoo! ar putea utiliza lichiditatile pe care le-ar obtine de la Time Warner pentru a finanta rascumpararea de actiuni in valoare de miliarde de dolari. Insa, potrivit unui actionar Yahoo!, citat de Financial Times, o tranzactie cu AOL nu va fi suficienta pentru a justifica respingerea ofertei Microsoft.
"Intreaga situatie pare extrem de instabila", a declarat Jeffrey Lindsay, analist la firma Sanford C. Bernstein, adaugand ca oferta Microsoft pentru Yahoo! a declansat o serie de propuneri alternative. Reprezentantii Microsoft, News Corp, Time Warner si Yahoo! au refuzat sa comenteze.
Anuntul de miercuri al reprezentantilor Yahoo! sugereaza faptul ca portalul ar fi dispus sa cedeze o parte a businessului de baza rivalului Google pentru a ramane independent. Compania a anuntat ca va externaliza o portiune a serviciilor de publicitate aferente motorului de cautare catre Google. Pe parcursul perioadei de test de doua saptamani, Yahoo! va utiliza platforma Google Ads pentru a furniza mesaje publicitare contextuale care apar alaturi de rezultatele unei interogari pe motorul de cautare al Yahoo!.
Microsoft a atacat imediat ideea unui parteneriat Google-Yahoo! pe publicitate, sustinand ca ar fi o practica anticompetitiva. "Orice intelegere ar oferi companiei Google peste 90% din piata publicitatii pentru motoare de cautare", au declarat reprezentantii Microsoft.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO