Business Hi-Tech

Gigantii IT&C anunta profituri in crestere

21.07.2006, 19:59 16

Cei mai mari jucatori din industria de comunicatii si IT au anuntat, in general, venituri si profituri in crestere pentru trimestrul al doilea al acestui an, scrie presa internationala. Singurele exceptii au fost companiile Yahoo! si Intel, care au dezamagit cu cifrele anuntate.
Compania Motorola, al doilea mare producator de telefoane mobile din lume, a anuntat o crestere a profitului cu 48%, la 1,38 mld. $ (1 mld. euro), generat de vanzarile record de telefoane mobile si ale altor echipamente digitale, scrie New York Times. Compania a avut venituri de 10,9 mld. $ (8,7 mld. euro), in crestere cu aproape 30% fata de anul trecut.
Cifrele au contrazis estimarile multor analisti, care se asteptau la o incetinire a vitezei de crestere a industriei, inclusiv a vanzarilor de telefoane mobile.
Motorola si-a majorat cota pe piata mondiala de telefoane mobile pe baza cererii puternice pentru modelele Razr si Q din Statele Unite, dar si a cererii mari din China si de pe alte piete emergente.
Compania a vandut 52 de milioane de telefoane mobile in trimestrul al doilea, in crestere cu 53%, aducand cota Motorola de pe piata mondiala de telefoane mobile la 22 de procente, cu 4,3 puncte procentuale mai mult fata de trimestrul anterior, conform datelor prezentate de companie. In ciuda acestor performante, actiunile Motorola au pierdut 16% din valoare in acest an.
Pe de alta parte compania Nokia, cel mai mare producator mondial de telefoane mobile, a inregistrat vanzari de 9,8 mld. euro, in crestere cu aproape 21% fata de intervalul aprilie-iunie al anului trecut, in linie cu estimarile analistilor. Profitul companiei a crescut cu 43%, la 1,14 mld. euro, fata de 799 mil. euro in aceeasi perioada a anului trecut.
Rezultatele favorabile ale companiei finlandeze au fost influentate semnificativ de cererea puternica pentru telefoanele mobile Nokia inregistrata pe pietele emergente din Asia. Cota de piata a companiei s-ar putea plasa in urmatoarele trei luni la un nivel similar celui inregistrat in trimestrul al doilea, de 34%. Compania a vandut 78,4 milioane de telefoane mobile in trimestrul al doilea, cu 29% mai mult decat in perioada corespunzatoare a anului trecut.
Apple Computers a reusit, de asemenea, sa contrazica scepticismul analistilor, anuntand cresteri puternice ale vanzarilor pentru playerele iPod si pentru notebook-urile sale MacBook, scrie New York Times. Profitul Apple a crescut cu 48%, la 472 de milioane de dolari (376 mil. euro), in timp ce veniturile au crescut cu 24%, la 4,37 miliarde de dolari (3,48 mld. euro).
Apple a raportat ca a vandut in trimestrul doi 8,1 milioane de iPod-uri, in crestere cu 32% fata de anul precedent, playerul detinand 75% din piata mondiala de profil. "Vedeta" trimestrului doi a fost insa MacBook, Apple anuntand ca a vandut 798.000 de unitati.
Intel, in schimb, a dezamagit investitorii, odata cu anuntul ca este putin probabil sa mai atinga obiectivele financiare anuntate in acest an, dupa ce vanzarile sale au scazut cu 13% in trimestrul doi.
Profitul s-a situat la 885 de milioane de dolari (704 mil. euro), cu peste 50% mai mic decat cel realizat cu un an in urma, de 2 mld. $. Compania se confrunta cu probleme precum scaderea cererii de pe piata, cat si cu preturile aflate, de asemenea, pe o panta descendenta. Compania estimeaza ca va incheia acest an cu venituri totale de 35 mld. $, cu 7% mai putin fata de anul trecut.

Castigurile au crescut cu peste 40%

Motorola a anuntat un profit de 1 mld. euro, in crestere cu 48%, si venituri de 8,7 mld. euro, mai mari cu 30%

Nokia a raportat vanzari de 9,8 mld. euro, mai mari cu 21% si un profit de 1,14 mld. euro, in crestere cu 43%

Apple Computers a avut venituri de 3,48 mld. euro si un profit de 376 mil. euro, mai mare cu 48%, in urma vanzarilor puternice de iPod-uri si MacBook-uri.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO