Business Hi-Tech

Google: Inregistram tot ce faceti pe internet

11.03.2009, 18:41 24

Compania americana Google, care detine cel mai mare motor de cautare din lume, a lansat un nou sistem de publicitate online, care se bazeaza pe afisarea de reclame in functie de domeniile de interes ale utilizatorilor, scrie New York Times. "Interesele" utilizatorilor sunt definite de Google prin monitorizarea activitatii pe internet a consumatorilor pentru o perioda de timp.

In functie de site-urile vizitate, cuvintele-cheie utilizate pentru cautarile pe web si frecventa cu care sunt vizualizate un anumit gen de date, Google isi segmenteaza utilizatorii in mai multe categorii, cum ar fi, de exemplu, persoane care vor sa isi cumpere o masina sau femei care urmeaza sa nasca etc. Google nu va colecta insa informatii monitorizand si continutul mesajelor din serviciul de e-mail al companiei, de exemplu, asigura reprezentantii motorului de cautare.
Odata ce gigantul internet va realiza impartirea pe diverse categorii, utilizatorii vor vedea pe orice site care afiseaza reclame de la Google machetele publicitare pe care compania internet le-a socotit de interes, prin monitorizarea activitatii pe web. Practic, noul sistem de afisare a reclamelor ii va permite Google sa afiseze reclame cu produse pentru nou-nascuti chiar si pe site-uri dedicate produselor de gradinarit, in cazul in care comportamentul anterior de pe web al utilizatorului arata ca acest tip de machete publicitare sunt de interes.
Aceasta forma de publicitate a fost deja adoptata de mai multi competitori ai Google, dar a atras critici din cauza semnelor de intrebare pe care le ridica acest sistem din punctul de vedere al respectarii intimitatii.
Insa, pentru a bloca aceste critici, Google a anuntat ca le va permite utilizatorilor sa acceseze si sa modifice "profilul" pe care i-l construieste compania pe baza comportamentului pe internet. De asemenea, la fel ca si Yahoo!, Google le va permite utilizatorilor sa refuze participarea la acest sistem de afisare a reclamelor.
Avand in vedere faptul ca Google este numarul unu mondial in vanzarea de reclame pe internet, este de asteptat ca abordarea companiei sa puna presiune pentru actiuni similare si in randul competitorilor sai, scrie New York Times.
Noul program de publicitate al Google va fi testat initial cu cateva zeci de companii, insa compania intentioneaza sa il extinda. Gigantul internet sustine ca noua sa abordare ar putea ajuta companiile sa-si atinga mai usor publicul tinta, iar publisherilor sa castige mai multi bani de pe urma site-urilor. De asemenea, utilizatorii vor vedea reclame care vor fi relevante pentru interesele lor, spun oficialii Google.
Compania a anutat ca intentioneaza sa-si imparta clientii in 20 de categorii si alte 640 de subcategorii, care nu vor include insa segmentari dupa criterii sensibile precum rasa, religia, orientarea sexuala sau anumite tipuri de "ingrijorari medicale sau financiare".
Google nu isi va avertiza utilizatorii ca a inceput sa afiseze reclame in functie de monitorizarea comportamentului lor pe internet, insa informatia si alte setari sunt disponibile prin accesarea linkului "Ads by Google".
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO