Business Hi-Tech

Google intra pe piata telefoniei pe Internet

04.07.2007, 18:23 13

Google a achizitionat GrandCentral Communications, o companie recent infiintata care permite utilizatorilor sa-si gestioneze prin Internet toate apelurile si mesajele vocale in cadrul unui singur cont, scrie presa internationala. Detaliile financiare ale tranzactiei nu au fost precizate.
GrandCentral a fost infiintata spre sfarsitul anului 2005 de catre Craig Walker si Vincent Paquet, care au lucrat impreuna la unul dintre pionierii apelurilor de voce pe Internet, Dialpad Communications. In luna iunie a anului 2005, Yahoo!, cel mai important rival Google, a achzitionat Dialpad Communications. GrandCentral nu este singura companie care profita de inovatoarele aplicatii Web ce permit utilizatorilor sa efectueze apeluri de voce prin Internet. "Ai un singur numar de telefon pentru tot restul vietii, iar acesta poate prelua apelurile de la toate telefoanele pe care le detii", au precizat oficialii companiei.
De asemenea, utilizatorii serviciului isi pot crea o casuta vocala unica, accesibila si prin Internet, care va prelua toate mesajele aferente numerelor de telefon centralizate.
"Tehnologia GrandCentral se integreaza bine cu eforturile Google de a oferi servicii care imbunatesc schimbul de informatii intre utilizatori", a declarat Wesley Chan, manager de produse la Google.
Divizia Skype a eBay, cel mai mare site de licitatii online din lume, reprezinta un alt pionier al telefoniei pe Internet. La nivel global, serviciul are peste 200 de milioane de utilizatori inregistrati. Jucatori noi pe piata includ firmele Jajah, Jangl, Jaxtr si Rebtel, care impreuna au adaugat milioane de utilizatori in ultimul an.
Decat sa intre in competitie directa cu jucatori importanti precum Vodafone sau China Telecom, majoritatea serviciilor Web de acest gen se axeaza pe integrarea caracteristicilor specifice, apeluri telefonice in diferite servicii de pe Internet (blog-uri sau site-uri de networking social, spre exemplu).
"Retelele sociale si blog-urile inseamna de fapt comunicare, iar telefonia nu a fost deloc prezenta in peisaj", a declarat Konstantin Guericke, cofondatorul site-ului de business networking LinkedIn si directorul executiv al Jangl. Guericke considera ca facilitati de apelare vocale vor fi integrate in majoritatea site-urilor populare de pe Internet in urmatoarele 3-12 luni.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO