Business Hi-Tech

Grupul israelian Milomor are 10 mil. euro pentru crearea unei retele retail sub brandul Say

Grupul israelian Milomor are 10 mil. euro pentru crearea unei retele retail sub brandul Say

Reteaua Say va avea la finele acestui an 62 de unitati

06.12.2007, 19:31 48

Grupul israelian Milomor Trade & Communication, care este prezent in Romania prin companiile HAT (importatorul telefoanelor mobile Samsung) si DTH Television (operatorul de televiziune prin satelit Boom TV), va investi peste 10 mil. euro pentru crearea unei retele retail cu produse IT, telecom, TV, multimedia care sa ajunga la finele anului viitor la 200 de unitati. Reteaua de magazine Say este dezvoltata de MCS Communications, o companie special infiintata pentru acest proiect.
"Investitia totala in acest proiect de retail va depasi 10 milioane de euro dintre care in jur de 3 milioane de euro vor fi alocati remodelarii magazinelor existente precum si lansarii noului brand si concept", a declarat pentru ZF Mihai Motora, director general al MCS Communications. El spune ca reteaua va avea ca obiect de activitate comercializarea cu amanuntul a produselor, accesoriilor si serviciilor din sfera telefoniei mobile, televiziunii digitale, foto, IT si multimedia. "Conceptul standard de magazin Say se desfasoara pe suprafete variind intre 25 si 80 metri patrati. In general pentru noile deschideri de magazine optam de preferinta pentru suprafete intre 40 si 70 metri patrati.
In scurt timp, vom avea un magazin Say privit deja dintr-o perspectiva usor diferita: Say Flagship Store care va fi dezvoltat pe suprafete de peste 120 de metri patrati si care va fi prezent in cele mai mari centre comerciale din orasele cu mare potential economic. Dincolo de un spatiu mai amplu, vom oferi clientilor nostri o experienta completa - nu numai de cumparare, ci si de divertisment poate", a explicat Motora.
Compania dispune deja de o retea formata din cateva zeci de unitati, construita prin achizitii si deschiderea de magazine noi.
"Pentru ca piata de retail telecom din Romania era o piata foarte competitiva si oarecum structurata, am decis sa intram in piata printr-o achizitie. Aceasta prima achizitie a constat in preluarea magazinelor Turbo, retea compusa din 46 de locatii. (...) O a doua achizitie a fost efectuata in octombrie prin preluarea retelei de magazine Future Shop, retea constand in 6 locatii situate exclusiv in centre comerciale. Acestor doua achizitii li s-au adaugat si magazinele noi deschise astfel incat in acest moment MCS Communications deruleaza activitate comerciala prin 59 de magazine si va deschide inca 3 pana la sfarsitul anului", a adaugat seful MCS. In prezent compania are 7 magazine deschise sub brandul Say, dintre care doua sunt in Bucuresti. Pana la sfarsitul anului 2007, 14 din cele 62 de magazine vor avea brandul Say, in timp ce reamenajarea magazinelor Turbo va fi incheiata la finele lunii martie a anului viitor. "La inceputul trimestrului 2 2008 intreaga retea de magazine aflate in proprietatea MCS Communications va avea un aspect unitar sub brandul Say", spune Motora.
Seful MCS spune ca tinta de 200 de magazine Say la finele anului viitor va fi atinsa si prin achizitii.
"In urma dezvaluirii planurilor noastre si a noului concept de retail am primit deja cateva oferte din partea unor retele existente de a fi preluate sau de a fuziona cu noi. Ca si viitoare achizitii vor fi vizate in special lanturi de magazine de marime medie cu acoperire regionala. In cazul anumitor orase neacoperite de cresterea organica, nu excludem ipoteza unor achizitii punctuale de 1-2 magazine", explica Motora. Compania estimeaza ca va incheia anul cu 300 de angajati, numar ce ar putea creste anul viitor la 1.000, odata cu extinderea retelei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO