Business Hi-Tech

HP: Panica a trecut, cererea creşte pe segmentul business

HP: Panica a trecut, cererea creşte pe segmentul business

Autor: Adrian Seceleanu

10.10.2010, 23:49 18

Comenzile lansate de companii pentru echipamente IT au crescutîn 2010, după un an 2009 caracterizat de panică în careinvestiţiile în tehnologie aproape au îngheţat, spune, într-uninterviu pentru ZF, Mihai Guran, director în cadrul subsidiareilocale a americanilor de la Hewlett-Packard (HP), cea mai marecompanie de IT din lume. El conduce la HP un departament de 20 deoameni, coordonat direct de directorul general Radu Enache, caregestionează vânzările de echipamente (servere, stocare,reţelistică) şi servicii asociate către clienţii business.

În primul trimestru vânzările de servere cu procesoare Intel aucrescut cu 37,1%, în timp ce în al doilea trimestru avansul a fostde 12,1%, a spus Guran, citând un studiu al companiei IDC. HP afost numărul unu pe piaţă în ambele trimestre, cu o cotă de piaţăde aproape 40%, a spus Guran.

"Uşor, uşor şi întreprinderile mici şi mijlocii au început să-şirevină şi companiile mari au reînceput să cumpere în acest antehnologie. Revenirea a fost uşoară pe fiecare segment în parte,iar piaţa a crescut şi pentru că în acest an au existat şi proiectegenerate de sectorul public", a spus Guran. "După ce au aşteptatanul trecut să vadă ce se întâmplă, acum companiile au realizat cătrebuie să meargă înainte, că au nevoie de IT. Este adevărat cănimeni nu se comportă ca în 2008, când a fost vârful pieţei IT dinRomânia, dar totuşi firmele înţeleg că e nevoie de IT. Pe segmentulfirmelor mari au existat bănci şi companii telecom care au repornitunele proiecte sau au demarat unele noi", a adăugat managerulHP.

În acest context, vânzările de servere pentru companii mari auurcat cu 127% în al doilea trimestru şi cu 48% la nivelul primuluisemestru, potrivit datelor IDC. "Sunt creşteri pratic pe toatesegmentele de piaţă, şi pentru serverele mai mici şi pentru celededicate exclusiv organizaţiilor mari. Au fost creşterisemnificative, de peste 10%, pe toate segmentele de business ale HPRomânia. A fost un an mai bun, dar nu suntem la nivelul anului2008."

Piaţa locală IT are un potenţial puternic de creştere înurmătorii ani, generat atât de ciclul normal de înlocuire aechipamentelor, cât şi, mai ales, de migrarea către tehnologii noi,pe fondul maturizării pieţei, crede Guran. Presiunea de a investiîn IT va veni atât din partea clienţilor care vor cere servicii maisofisticate, cât şi din partea autorităţilor care impun, spreexemplu, stocarea unor categorii de date pe o perioadă mai lungă detimp.

"Companiile vor avea necesităţi de business care să le conducăspre achiziţii mai mari de servere, de stocare, de servicii." Guranestimează că o miză importantă pe piaţă pentru HP o va reprezentaperioada în care firmele vor începe să-şi schimbe echipamentele IT."Există o fereastră de oportunitate de unul, doi ani când firmelevor înlocui echipamentele şi ar putea decide că au nevoie de oinfrastructură mai eficientă." În lupta pentru clienţi, HP mizeazăatât pe o gamă de produse noi, cât şi pe faptul că poate oferi uneicompanii o gamă completă de soluţii, de la echipamente până laservicii, clientul nefiind astfel obligat să lucreze cu mai mulţifurnizori în implementarea unui proiect. Oferta HP deinfrastructură convergentă, care combină într-o soluţie integratăservere, soluţii de stocare, răcire şi echipamente de reţea poateduce la economii semnificative de cost, susţine Guran. "Chiar şiînlocuirea mai multor echipamente diferite cu o soluţie integratăpoate aduce economii."

De asemenea, HP România are în plan o dezvoltare a reţelei departeneri pentru a-şi îmbunătăţi acoperirea pieţei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO