Business Hi-Tech

Huawei continuă planul de expansiune puternică din România cu deschiderea unui magazin şi a unui centru propriu de service în inima Bucureştiului

Autor: Adrian Seceleanu

03.11.2017, 11:33 562

Compania chineză Huawei, care a urcat în câţiva ani pe locul doi pe piaţa de smartphone-uri din România cu o cotă de 15% după numărul de unităţi vândute, a deschis oficial joi primul său magazin şi centru propriu de service, o mutare menită să consolideze poziţia producătorului şi să-i permită să atace şi mai energic segmentul premium.

Huawei a început să lucreze de acum un an de zile la acest proiect, cea mai dificilă parte fiind identificarea unui spaţiu central - cu o bună vizibilitate şi care să fie uşor accesibil cu diferite mijloace de transport. Compania a ales în cele din urmă un spaţiu de 160 de metri pătraţi situat în inima Bucureştiului, pe Bulevardul Nicolae Bălcescu, lângă Galeriile Orizont. Spaţiul joacă şi rolul unui showroom al telefoanelor, tabletelor şi ceasurilor smart ale companiei, şi al unui magazin de accesorii, pe lângă serviciile de reparaţii furnizate de o echipă de 6 oameni.

Printre serviciile pe care clienţii Huawei le pot accesa se numără Reparaţia într-o oră, care nu presupune un cost suplimentar dacă telefonul se află in garanţie şi nu s-a efectuat o intervenţie neautorizată asupra acestuia, precum şi suportul tehnic pentru orice situaţie pe care utilizatorii o întâmpină.

"Ne dorim să depăşim aşteptările clienţilor prin furnizarea permanentă nu doar de produse inovatoare, ci şi de experienţe de brand fără cusur. Pe lângă suportul tehnic oferit de Huawei Customer Service Center şi a unei game variate de accesorii pentru smartphone-uri, ceea ce ne deosebeşte este atenţia acordată fiecărui client în parte şi rapiditatea cu care încercăm să soluţionăm orice cerere venită din partea acestora. Vrem ca şi serviciile oferite clienţilor noştri să fie la fel de rapide şi la un nivel de profesionalism ridicat" a afirmat Yanmin Wang, Preşedinte al Huawei pentru Europa Centrală şi de Est şi ţările nordice.

Deschiderea magazinului arată din nou că Huawei are planuri semnificative de investiţii pe plan local şi că nu este doar o companie care face bani în România fără a avea o echipă locală, a spus Wang. “Huawei nu este un investitor pe termen scurt în România. Suntem aici de peste 13 ani, lucrăm cu partenerii locali  , am construit reţele de telecomunicaţii pentru România, am construit infrastructură de comunicaţii pentru operatorii locali  - reţele 2G, 3G şi acum 4G, 4,5G iar în viitor vom construi reţele 5G ţn România. Avem de asemenea aici o echipă foarte mare de angajaţi. Această localizare a operaţiunilor reprezintă o diferenţă mare  faţă de competitorii noştri. Unii competitori sunt aici în România doar ca să facă bani folosindu-se de distribuitorii lor, Huawei are însă în România operaţiuni semnificative”, a spus el.

Compania chineză a crescut puternic în România în ultima perioadă, atât pe segmentul B2B, prin intermediul echipa¬men¬telor şi soluţiilor telecom oferite, cât şi pe segmentul B2C, câştigând teren pe piaţa locală de smartphone-uri. Pe segmentul B2B Huawei colaborează aproape cu toţi opera¬to¬rii de telecomunicaţii care activează pe plan lo¬cal.

Pe segmentul B2C, compania chineză a reuşit să ajungă pe locul doi pe piaţa locală de smartphone-uri, după gigantul sud-coreean Samsung şi înaintea braşovenilor de la Visual Fan (Allview), după ce compania a reuşit să vândă peste 500.000 de terminale, dublându-şi astfel cota de piaţă.
Huawei Tehnologies România a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri netă de 1,25 miliarde lei (279 milioane euro), cu 38% mai mare decât în 2015, şi cu un profit net de 36,7 milioane lei (8,2 milioane euro).
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO