Business Hi-Tech

M:Metrics cauta secretele publicitatii pe mobil

M:Metrics cauta secretele publicitatii pe mobil
29.03.2007, 19:12 18

Majoritatea telefoanelor indeplinesc functia de player muzical, sistem mobil de acces la Internet si ofera jocuri. Insa producatorii, operatorii de telefonie, producatorii software si cumparatorii de publicitate se zbat sa afle cum si cat le sunt folosite aparatele si facilitatile oferite acestea, scrie International Herald Tribune.
Agentia M:Metrics a anuntat saptamana aceasta probabil prima aplicatie care monitorizeaza in mod continuu serviciile de telefonie mobila folosite de utilizatori. Cunoscand cat de des si cat de mult abonatii navigheaza pe Internet cu ajutorul mobilului, cu ce jocuri se distreaza sau cate e-mailuri trimit si primesc, s-ar putea dezvalui adevaratul potential publicitar al telefonului mobil, sustin expertii industriei.
Noul serviciu M:Metrics, denumit MeterDirect, va functiona pe telefoane mobile care ruleaza Symbian, Windows Mobile sau PalmOS. Aplicatia trebuie descarcata si instalata pe dispozitiv. De obicei, la sfarsitul zilei curente, MeterDirect transfera datele inregistrate catre baza de date M:Metrics.
Initial, serviciul va fi disponibil doar in Statele Unite si Marea Britanie, au precizat oficialii companiei. "Dupa ce primim datele, munca grea abia incepe, pe masura ce clasificam informatiile si concepem rapoarte pentru clientii nostri", a declarat Will Hodgman, directorul executiv M:Metrics, subliniind ca este vital sa detina datele care raporteaza cum este utilizat continutul media de catre consumatori.
Cumparatorii de publicitate vor urmari cu interes evolutia MeterDirect si a competitorilor sai in timp ce se vor lupta pentru o parte a pietei publicitatii mobile, care va ajunge la 11,3 miliarde de dolari (8,48 miliarde de euro) in 2011, conform unui studiu efectuat de Informa Telecom. Potrivit studiului, anul trecut piata valora mai putin de 1 miliard de dolari.
Desi operatorii detin un exces de informatii referitoare la locatia abonatilor, durata medie a unui apel sau daca acestia navigheaza sau nu pe Internet, Hodgman sustine ca aceste informatii parasesc foarte rar bazele de date ale operatorilor. Chiar daca informatia ar fi partajata, cumparatorii de publicitate ar trebui sa stranga datele de la fiecare operator din fiecare tara, iar informatiile ar putea sa nu fie compatibile intre ele, a adaugat Hodgman.
MeterDirect este conceput pentru a rezolva aceasta problema, functionand ca un centru de colectare, clasificare si distributie a informatiilor. Serviciul isi va prelua datele de la utilizatorii care sunt dispusi sa fie monitorizati, contra cost. MeterDirect poate determina cat de des viziteaza anumite persoane anumite site-uri, ora la care acceseaza site-urile, precum si zilele care sunt preferate pentru navigare. Serviciul vede si ce aplicatii sunt utilizate de consumatori (televiziune/ video, muzica sau jocuri) si perioada utilizarii acestora.
Pana in prezent, cumparatorii de publicitate si distribuitorii de continut media s-au bazat pe sondaje pentru a obtine astfel de informatii. Aceste sondaje pot intr-adevar strange informatii de la un public larg, dar nu monitorizeaza direct ceea ce fac oamenii.
M:Metrics are deja 150 de clienti - care includ operatori de telefonie mobila, cumparatori de publicitate si companii media - abonati ai serviciului MobiLens, care aduna informatii de la circa 40.000 de persoane din Statele Unite, Marea Britanie, Germania, Franta, Italia si Spania.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO